البرز- رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت البرز با اعلام اینکه البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید درسال گذشته با یک هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان رتبه نخست کشور را کسب کرده است، ‌گفت:اهمیت رفع شعاع ۱۲۰ کیلومتری فعالیت صنایع لازم است رسیدگی مجدد آن در دستور کار مقامات دولتی قرار داده شود.

البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید در جایگاه نخست قرار دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جهانگیر شاهمرادی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی البرز در سال ۹۸ که با حضور معاون وزیر کشور در منطقه ویژه اقتصادی پیام انجام شد، با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال گذشته، بیان کرد: با یک هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان رتبه نخست کشور را کسب کرده ایم ‌که با استان دوم ۶۰۰ میلیارد تومان اختلاف داشته ایم.

وی افزود: ۱۵۰ واحد صنعتی برند و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰  واحد صنعتی قوی در البرز داریم که ورود بانک ها به این عرصه برای کمک به اشتغال و یا توسعه واحدهای صنعتی دانش بنیان بیشتر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت البرز با اشاره به اینکه علاوه بر ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی تولیدی- صنعتی تعداد زیادی واحد صنفی در البرز نیز داریم، ‌افزود: ‌این در حالی است که شعاع ۱۲۰ کیلومتری مانع صدور پروانه بهره برداری  برای این واحدها است.

شاهمرادی خاطرنشان کرد: در راستای فعالیت کارگروه های ستاد تسهیل به تمامی فرمانداران و مدیران شهرستان ها ابلاغ شده است که ‌مشکلات صنایع را  بررسی کنند تا به استان رجوع نکنند.

 وی ادامه داد: مراجعات صنعتی به دلیل فعالیت این کارگروه های شهرستانی به سازمان صمت یک دهم تا یک پانزدهم شده است.

شاهمرادی به اهمیت رفع شعاع ۱۲۰ کیلومتری فعالیت صنایع اشاره کرد و گفت: لازم است رسیدگی مجدد به آن در دستور کار مقامات دولتی قرار داده شود.

‌وی گفت: مشکلات زیست محیطی این مورد طی مکاتبات با رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مطرح شده است تا این مشکلات حل شده و ظرفیت های البرز برای توسعه بیشتر شود.

شاهمرادی با اعلام اینکه ۸۶۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای البرز و در بحث هایی از جمله سرمایه گردش، نوسازی و بازسازی و طرح های نیمه کاره اعتبار داریم، ‌افزود: در جمع باید با این تسهیلات و اعتبارات به تعداد ۱۵ هزار نفر اشتغال در سال جاری برسیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در زمینه کمک به افزایش سطح فعالیت واحدهای صنعتی البرز برای تابستان نیازمند پست سیار برق ۴۰۰ کیلو ولتی هستیم و در کل در زمینه تامین زیرساخت ها به برق نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد صنعتی ما در البرز قابلیت توسعه دارند، افزود: اگر این مشکلات حل شود البرز در زمینه توسعه تولید و رونق اقتصادی می تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.