همدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: امسال ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای ایجاد اشتغال اختصاص دهند.

اختصاص ۴ هزار میلیاردتومان منابع مالی اشتغال به استان همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد توصیفیان  در نخستین جلسه کارگروه اشتغال سرمایه گذاری استان همدان اظهار کرد: سال قبل از محل منابع بانکی  وصندوق ها مبلغ ۲۶۱۷۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا پرداخت شد که نسبت به سال گذشته  ۲۶درصد افزایش داشت.

وی گفت:  بر اساس طرح نتایج آمار گیری نیروی کار در چهار فصل  نرخ بیکاری استان به ۸.۳ درصد رسیده که نسبت به سال قبل ۲.۱درصد کاهش را نشان میدهد(نرخ بیکاری سال قبل۱۰.۴درصد) که رتبه دوم پس از استان سمنان داریم  و در این سال نرخ مشارکت اقتصادی با یک درصد افزایش به ۴۱.۹ درصد رسیده است.

 توصیفیان افزود:  دو مرحله ۱۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار روستایی به بانک های استان ابلاغ شده بود که ۲۱۸۴ میلیارد ریال معادل ۱۳۰درصد سهمیه، عقد قرارداد شده است.

 وی گفت: با توجه به ابلاغ مرحله سوم به بانک های عامل سهم استان به ۳۳۱۲ میلیارد ریال افزایش یافته است که ۷۶۷میلیارد ریال آن به طرح های اشتغالزا دستگاههای حمایتی (کمیته امداد امام خمینی (ره) بهزیستی و بنیاد شهید) اختصاص پیدا کرده  و۲۵۴۵میلیارد ریال به طرحهای غیر حمایتی تخصیص داده شده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: تاکنون مبلغ ۲۳۸۲ میلیارد ریال با احتساب طرح های حمایتی به مرحله عقد قرارداد رسیده است که ۱۹۸ میلیارد ریال مربوط به دستگاه های حمایتی و۲۱۸۴میلیارد ریال به سایر طرحها پرداخت شده است.

انتهای پیام//.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.