کارشناس مسائل مذهبی گفت: دشمنان 40سال است با جنگ سخت، توطئه فرهنگی و دیگر مسائل نتوانستند کاری کنند به همین جهت امروز جنگ اقتصادی راه انداخته‌اند

شجاعت، امیدواری و مجاهدت سه اصل تحقق گام دوم انقلاب است/لشکرکشی آمریکا در برابر ایران نشانه قدرت اسلام است

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی گفت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر برای جمهوری اسلامی به وجود آمده باید خدا را شکر کنیم که همیشه همراه انقلاب ما بوده است.

کارشناس مسائل مذهبی به انقلاب‌های صدر اسلام اشاره و خاطر نشان کرد: یاران حضرت علی(ع) در زمانی که حق ایشان را گرفتند کم بودند، امام حسن(ع) را به دلیل کم بودن یاران ایشان مجبور به صلح کردند، یاران امام حسین(ع) 72 نفر بودند که همگی به شهادت رسیدند اما امروز 40سال است پرچم اسلام ناب محمدی به برکت خون شهدا، امت اسلامی و اتحاد آن ها در بالاترین نقطه به اهتزاز در آمده است.

وی افزود: اگر در یک درگیری یک طرف درگیری قدرت نداشته باشد نیاز به لشکرکشی نیست اما اگر یک طرف دارای قدرت باشد باید لشکرکشی کرد امروز شاخ کفر، آمریکای جنایتکار، می‌خواهد دربرابر ایران اسلامی لشکرکشی کند که دلیل این موضوع قدرت و عظمت نظام اسلامی است که چشم آن‌ها را کور کرده است.

ماندگاری این لشکرکشی در برابر ایران را نشانه قدرت اسلام دانست و اظهار کرد: 40سال است با جنگ سخت، توطئه فرهنگی و دیگر مسائل نتوانستند کاری کنند به همین جهت امروز جنگ اقتصادی راه انداخته‌اند و دلیل هم این است که انقلاب اسلامی امروز در بالاترین جایگاه قدرت و دشمن در پایین ترین جایگاه قدرت قرار دارد.

وی عنوان کرد: در این ماه مبارک باید خدا را شکر کنیم قدرت اسلام در بالاترین درجه است اما باید به این نکته دقت کنیم که دشمن دست از توطئه بر نمی دارد، گرفتاری زیاد است اما بارها گفته ایم نظامی که 40سال است ایستاده است گرفتاریهای امروز را حل می کند.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که رهبر انقلاب از 40سالگی به بعد انقلاب را گام دوم نامیدند ابراز کرد: در گام اول طاغوت را به پایین کشیدیم اگر انقلاب اسلامی نمی شد نمازجمعه، اعتکاف، راهیان نور و جوان مومن نداشتیم ماهم دوست داشتیم فساد به طور کامل ریشه کن شود اما هیچ پیغمبری نتوانست این کار را انجام دهد پس نمی توان چنین انتظاری را از انقلاب اسلامی داشت.

خطیب پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد ادامه داد: اگر انقلاب نمی‌شد ابرقدرت‌ها از ما نمی‌ترسیدند، ما ام‌القری جهان اسلام نبودیم، امروز اگر آمریکا خواست سوریه را به هم بریزد در مقابل ایران هیچ غلطی نتوانست انجام دهد.

وی افزود: انقلاب اسلامی به فضل الهی در گام اول طاغوت را سرنگون کرده، مردم 40سال ایستادگی کردند و دشمنان داخلی و خارجی را شکست دادند، امروز در هیچ جای دنیا مثل ایران یا علی و یاحسین گفته نمی‌شود که این ها همه از برکات انقلاب اسلامی است.

ماندگاری در خصوص انقلاب‌هایی که دارای دو گام در طول تاریخ بوده‌اند، تصریح کرد: گام اول انقلاب پیامبر(ص) نابودی کفار بود که در این گام موفق بودند اما گام دوم پیامبر با مشکل روبه‌رو شد و هفت نفر بیشتر پای هدایت نماندند و نتیجه گام دوم انقلاب پیامبر بنی‌امیه و بنی‌عباس شد.

این کارشناس مسائل مذهبی به انقلاب امام حسین(ع) اشاره و ابراز کرد: این انقلاب نیز دو گام داشت گام اول تا عصر عاشورا و گام دوم انقلاب عاشورا از غروب عاشورا شروع شد چرا که حضرت زینب با مقاومت خود کفر را شکست داد و امروز می‌بینم و تنها انقلابی بود که هر دو گام موفق بوده انقلاب عاشورا بوده است.

ماندگاری در خصوص انقلاب مشروطه یادآور شد: در گام اول این انقلاب شاهنشاهی را مشروطه کردند اما در گام دوم شیخ فضل‌الله نوری را بر دار آویختند که نتیجه گام دوم این انقلاب نیز پهلوی بود به همین جهت باید نگاه کنیم در عاشورا چه اتفاقی رخ داد که هر دو گام این انقلاب با موفقیت روبه‌رو شد.

وی ادامه داد: اگر قرار است در گام دوم مثل گام اول باشیم باید دولت اسلامی تشکیل بدهیم 40 سال است مردم رای داده‌اند تا ارکان اجرایی انقلاب 100درصد در طراز اسلام باشد؛ مردم دولتی می‌خواهند در آن اختلاس نباشد دولتی که مسؤولانش خانه هزار متری نداشته باشد و ساعت 10 صبح سرکار نیاید و 2 بعد از ظهر نیز به استخر برود، مردم این مسؤول را برنمی‌تابند.

وی با بیان اینکه در این شرایط مسؤول تفریح ندارد و فقط باید به فکر مجاهدت باشد، خاطرنشان کرد: در این شرایط فقط باید کار کرد، مجلس نباید لابی‌گری و حزب‌گرایی داشته باشد و شوراهای ما نیز به فکر حل مشکلات مردم منطقه خود باشند.

ماندگاری از نترسیدن به عنوان اولین اصل مقاومت یاد کرد و اظهار کرد: قرآن در آیه 175 سوره آل‌عمران می‌فرماید شیاطین می‌خواهند شما را بترسانند به همین جهت قوه مجریه از امریکا و اروپا نترسد، مجلس نترسد چرا که خدا می‌گوید نترسید و دشمن می‌خواهد ما را از عده کم بترساند اما ما مثل جنگ با عده کم بازهم پیروز می‌شویم.

خطیب پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد یادآور شد: سیل و گرانی مشکلات ایجاد کرده اما مشکلات ما را قوی‌تر می‌کند و اگر دست به دست هم دهیم مشکلات حل می‌شود و به این دقت کنیم که اگر از آسمان و زمین تحریم ببارد با یاری خداوند متعال ما باز هم پیروزیم.

ماندگاری کار دوم دشمن را تقسیم بذر ناامید و یاس در دل جوانان جامعه دانست و گفت: در گام دوم باید به همت جامعه امیدوار باشیم و به این دقت کنیم که هرگاه مردم ما با هم بوده‌اند غوغا کرده‌اند؛ باید در گام دوم به نصرت و وعده‌های الهی که حق است امیدوار باشیم.

وی در خصوص اصل سوم تصریح کرد: اصل سوم تحقق گام دوم مجاهدت است چراکه  امروز زمان تنبلی نیست همه با هم باید مجاهد اقتصادی باشیم؛ مسؤول تنبل به درد جهوری اسلامی نمی‌خورد، اگر همه در این کشور مثل رهبر کار کنند مشکلات حل می‌شود.

وی در پایان سخنان خود ابراز کرد: نوجوانان نسل امروز از شهدای نوجوان یاد بگیرند تا انقلاب در گام دوم نیز سربلند شود؛ انقلاب ما با دعا و توسل پیشرفت داشته است همه در این ماه دعا و توسل کنیم و از قرآن و نماز برای صبر مدد بگیریم.

منبع : فارس

 انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.