خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: نحوه برگزاری انتخابات، سلامت و مسیر انتخابات برای جهانیان بسیار مهم است و ما رصد می شویم بنابراین بساط کسانی که قصد تخریب داشته باشند؛ برچیده می شود.

خراسان شمالی جزو استان های پیشرو در انتخابات است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمد علی شجاعی در ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان گفت: استان در بحث زمان بندی برنامه های وزارت کشور در انتخابات جزو استانهای پیشروی کشور است.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی طبق آمار از استان های پیش رو در انتخابات است و از میانگین کشوری هم بالاتر است گفت: از ابتدای نظام تا کنون مردم ایران علی رغم همه مشکلات و دلخوریها از دولت بیش از سهم خود به نظام و انقلاب ادای دین کرده اند.

وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات اهرم قدرتمند و تاثیر گذاری در برابر دشمنان و سیاست های آنان است افزود: به همین دلیل دشمنان در جنگ جدید زندگی و سفره های مردم را نشانه گرفته اند اما مردم ما جشن چهل سالگی انقلاب، در راهپیمایی ۲۲ بهمن و سیل اخیر نشان دادند علی رغم سختی ها همچنان پای نظام ایستاده اند.

شجاعی با تاکید بر اینکه انتخابات متعلق به نظام است ؛ گفت: انتخابات پایه های نظام را محکم می کند و دو شاخصه مهم این انتخابات این است که باید در نهایت صحت و سلامت و با حضور حداکثری مردم انجام شود.

شجاعی خطاب به تخریب گران و سودجویان نظام افزود: به هیچ کسی در استان اجازه تخریب نمی دهیم که شان استان را زیر سوال ببرند و از مردم بعنوان سپر برای جهت دادن به انتخابات استفاده کنند این موارد خط قرمزماست.

وی با اشاره به اینکه گلایه شخصی و جناحی را نباید به سمتی برد که مردم را ناراحت و نگران کنیم، افزود: اگر مسیری را که معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره داشته اند(مسیر امید آفرینی)، نباشد جلوی آن را خواهیم گرفت و اجاره نمی دهیم که آن بدآموزی ها در این منطقه شیوع یابد.

شجاعی ادامه داد: اگر از انتخابات صیانت کنیم و انتخابات را به مردم بسپاریم به طور حتم آن ها بهترین فرد را انتخاب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم استان در انتخابات همیشه از میانگین کشوری بالا بوده، اظهار داشت: دوران آن گذشته که عده ای در گوشه ای بخزند و شروع به تخریب شخصیت ها کنند، بساط این افراد را جمع خواهیم کرد و این افراد باید یاد بگیرند که ادب داشته باشند و باید نحوه نقد کردن را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه نباید عده ای برای ما عوامل اجرایی مسیری را فراهم کنند که مردم در انتخابات از ما فاصله بگیرند، تاکید کرد: اشخاصی که به بهانه نقد از راه های مختلف بویژه شبکه های اجتماعی قصد تخریب دارند را شناسایی و با آنها برخورد قانونی خواهد شد و همچنین تریبونی در اختیار کسانی که خواهان نقد هستند قرار می دهیم. وی تصریح کرد: اگر ما از رای مردم صیانت کنیم بدون شک‌مردم نیز بهترین ها را انتخاب خواهند کرد.

شجاعی با توجه به تصمیم ملی گفت: مهار شبکه های اجتماعی و برگزاری انتخابات سالم را در دستور کار قرار خواهیم داد و به هیچ عنوان اجازه ورود را نمی دهیم زیرا زمان فریاد کشیدن تمام شده و اصل اول برای انتخاب عوامل اجرایی ، افرادی بی طرف و با تجربه است.

وی تاکید کرد: اسلحه افرادی که قصدشان تخریب مدیران با تجربه و کاربلد است را می گیریم و اجازه این کار را نخواهیم داد.

شجاعی تصریح کرد:نحوه برگزاری انتخابات، سلامت و مسیر انتخابات برای جهانیان بسیار مهم است و ما رصد می شویم بنابراین بساط کسانی که قصد تخریب داشته باشند؛ برچیده می شود.

وی بیان کرد: به ما ربطی ندارد چه کسی در انتخابات پیروز می شود کار ما فقط اجرای قوانین و مقررات است و برای کسانی که هم ابلاغی زده شده از هم اکنون حق فکر کردن به اینکه چه کسی رای می آورد ندارند اگر این مدیران توانایی این کار را ندارد ابلاغ خود را پس دهند و به ادامه کار خود مشغول شوند.

وی بر تامین تجهیزات ایمنی و فناوری اطلاعات برای انتخابات تاکید کرد و گفت: در تامین تجهیزات ایمن سازی خِسّت نداریم و هر جا نیاز باشد، هزینه می شود.

وی بر مباحث آموزشی و تقویت آن برای اعضای ستاد انتخابات و مستند سازی تاکید کرد و افزود: برای افرادی که ابلاغ زده می شود باید صفر تا صد قوانین انتخابات را حفظ باشند و اینکه با مستند سازی دیگر شاهد ادعای افراد نخواهیم بود.

شجاعی گفت: مردم ما همواره در صحنه حضور داشته و بیش از انتظار به این نظام ادای دین کرده اند و می دانند که اصل نظام با مسئولان و دولت ها فرق می کند.

گفتنی است: تقویت آموزش به نیروهای ستادی – پوشش ارتباطات مخابرات -مستند سازی به صورت مکتوب در چهار چوب قانون، به اتمام رساندن ۱۳ درصدی کارت هوشمند شهروندان و استفاده بسیار از صدا و سیمای استان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.