خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی از سفر دکتر روحانی رییس جمهور به این استان پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: دومین سفر استانی رییس جمهور پس از ماه مبارک رمضان به خراسان شمالی خواهد بود که مقدمات و صحبت های اصلی انجام شده و تا دوهفته آینده نیز دبیر ستاد سفرهای استانی رییس جمهور به این استان خوهند آمد.

بانک های عامل حق پذیرش هیچ پرونده ناقصی را ندارند/ سفر رییس جمهور به خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی؛ دکتر محمد علی شجاعی در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان، بانک های عامل را از پذیرش پرونده های ناقص منع کرد و از سفر رییس جمهور پس از ماه مبارک رمضان به این استان خبرداد.

وی در این نشست ضمن تشکر از همراهی مجید پورعیسی معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری دو معاون جدید خود را معرفی کرد و گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور و سازمان امور استخدامی های کشور، استانداری خراسان شمالی از سه معاونت به چهارمعاونت ارتقاء پیدا کرد و دو حوزه معاونت هماهنگی اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع انسانی تفکیک شده است.

وی افزود: بانکهای عامل به هیچ وجه پرونده های ناقص را تحویل نگیرند و در صورت ناقص بودن طرح ها آنها را به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برگشت بزنند.

وی همچنین از سفر دکتر روحانی رییس جمهور به این استان پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: دومین سفر استانی رییس جمهور پس از ماه مبارک رمضان به خراسان شمالی خواهد بود که مقدمات و صحبت های اصلی انجام شده و تا دوهفته آینده نیز دبیر ستاد سفرهای استانی رییس جمهور به این استان خوهند آمد.

محمد علی شجاعی با بیان اینکه این جلسات محل سخنرانی نیست بلکه کاری است گفت: مدیران کل دستگاه های اجرایی با آمار و ارقام به روز و دقیق از طرح ها و تسهیلات اخذ شده از بانک ها در تاریخ معین در جلسات حضور یابند تا موانع پیش رو رفع شود و موارد مطرح و مصوب شده را به بدنه دستگاه خود انتقال دهند.

‌استاندار خطاب به دستگاه های اجرایی، بانک ها و نهاد های حمایتی و فرمانداران در خصوص سند توسعه ستان گفت: با مطالعه این سند کمبود ها را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت اصلاح در میان بگذارند چرا که همه برنامه ها و امور استان از طریق سند توسعه انجام می شود و خارج از آن هیچ طرحی پذیدفته نمی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به اعتبارات سمت و سو داد؛ گفت: یک ریال اعتبار خارج از سند توسعه استان پرداخت نمی شود و باید در راستای پتانسیل شهرستانها باشد زیرا هدف ما کیفیت بخشی به پرداخت اعتبارات است. شجاعی افزود: بانک های عامل باید نسبت به پرداخت تسهیلات به شهرستان ها به صورت یکسان عمل کنند.

وی اظهار داشت: به دو شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان نگاه ویژه ای دارم که می توانند فرآیند شتاب توسعه را فراهم آورند لذا باید راهکارهایی برای دریافت تسهیلات از سوی مردم این شهرستانها اعمال شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: چرا باید با وجود شرایط و مشکلات یکسان در سطح کشور بسیاری از استانها در برخی شاخص ها از ما پیشی بگیرند در حالیکه قانون و دستور العمل برای همگان است پس باید در عمق کار فرو رفت و مشکلات را حل کرد.

محمد علی شجاعی بیان کرد: خارج از سقف اعتبارات می توانیم پروژه هایی با مبالغ اعتباری درشت را به سرمایه گذاران واگذار کنیم.

وی در خصوص حوزه فناوری اطلاعات نیز گفت: در مشاغل تعریف شده مربوط به حوزه فناوری اطلاعات به شدت عقب هستیم که باید گروهی تشکیل شود ضمن اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری هم برای حمایت از استارت آپ ها هم اعلام حمایت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: قبلا اعلام کردم که تکلیف پرونده ها در بانک های عامل باید ظرف سه روز مشخص شود لذا بانک ها می توانند از کارشناسانی استفاده کنند که پرونده ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند تا سپس به بانک ارسال شود.

شجاعی در ادامه افزود: سه کارشناس مسلط از سوی اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی برای نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید گمارده شود تا طرح ها با پرونده های تکمیل شده وارد سیستم بانکی شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: نیروی انسانی، تجهیزات واعتبارات واژگان تکراری برای کار نکردن هستند زیرا وقتی رتبه ای در سطح کشور خوب می شود باید حفظ و صیانت شود نه اینکه افت کند. محمد علی شجاعی خاطر نشان کرد: در بحث مشاغل خانگی و طرح کارورزی حاّئز رتبه دوم کشوری هستیم که باز هم تاکید می کنم که در راستای سند توسعه استان با برش شهرستانی طرح ها ارائه شود.

وی در ارتباط با اعتبارات اشتغالزا نیز افزود: به جز بحث کمیت بحث کیفیت نیز مطرح است و باید در شهرستانها با حساسیت و دقت بیشتری دنبال شود.

شجاعی خطاب به مدیران اجرایی حاضر در کارگروه گفت: شما بعنوان مدیران اجرایی تمام کمبودها را لمس کرده اید و این کمبودها یعنی سمت و سوی استان برای حل مشکلات است.

وی در ادامه تصریح کرد: اینکه ما نیروی پای کار داریم یا اینکه بحران آب نداریم اما چرا بازهم سطح معاش و رفاه مردم پایین است دلیلش نبود صنایع فرآوری در استان است و مهم تر آنکه دیگر نباید سخنرانی کرد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.