قزوین_ در گزارش بسته خبری این هفته، بر بخشی از رویدادهای مهم استان قزوین مرور شده است.

مروری بر مهمترین خبرهای قزوین در هفته ای که گذشت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هفته ای که گذشت استان قزوین با اخبار مختلفی در حوزه های مختلفی همراه بود.

گروه اجتماعی قدس آنلاین قزوین بنا دارد برای سهولت دسترسی مخاطبان به اخبار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان، هر هفته مهمترین اخبار این بخش در هفته گذشته را در قالب گزارش منتشر کند.

با هم بخشی از مهمترین اخبار هفته گذشته استان را می خوانیم:

پنجاه بدر قزوینی ها با طعم ماه ضیافت الهی

مردم قزوین هر سال در نوزدهمین روز از اردیبهشت ماه را با رسم «پنجاه بدر» می شناسند و این سنت دیرینه با ماه ضیافت الهی متقارن شده است.

مراسم پنجاه بدر را می توان یکی از اختصاصی ترین آئین های مربوط به مردم قزوین دانست که برای حاجت‌خواهی ازخداوند برای بارش باران است که هر سال در نوزدهمین روز از ماه اردیبهشت برگزار و فرصت دورهمی برای خانواده های قزوینی فراهم می شود.

کلیلک کنید: متن کامل خبر

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین برای حضور مردم در راهپیمایی

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین از مردم شریف، متدین و مقاوم استان قزوین برای شرکت در راهپیمایی سراسری نمایش پشتوانه مردمی تصمیم اخیر مسئولین نظام و بیانیه شورای عالی امنیت ملی دعوت کرد.

براساس این بیانیه، جمــعه بیـســتم اردیــبهشــت مـاه ۱۳۹۸ پـس از اقـامــۀ نـماز عــبادی ـ ســیاســی جمـعـه در مناطق شهرهای تابعه استان قزوین و در قزوین از محل مسجد النبی تا میدان آزادی همزمان با سراسر کشور برگزارشد.

کلیلک کنید: متن کامل خبر

۶۶۵ مبلغ به شهرهای قزوین اعزام شدند

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: ۵۴۰ نفر روحانی مرد و ۱۲۵ مبلغه خانم به شهرهای قزوین اعزام شدند.

رضا فضلی ادامه داد: طرحی با عنوان «حضور یک روحانی با عنوان امام محله» در ماه رمضان آن را آغاز کردیم که البته این طرح در سایر نقاط از جمله ۱۶ منطقه به عنوان سکونتگاه های غیررسمی را شروع کرده بودیم؛ در این طرح تلاش کردیم تا روحانیون به سمت مردم بروند؛ ۵۴۰ نفر روحانی مرد و ۱۲۵ مبلغه خانم به شهرهای اطراف اعزام شدند و ۱۴۰ روحانی آقا و و ۲۴ نفر خانم مبلغین از حوزه علمیه قم را در طرح کوتاه مدت به مناطق مختلف اعزام کردیم.

کلیلک کنید: متن کامل خبر

مراسم تکریم و معارفه مدیران کل انتقال خون استان قزوین برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مدیران کل انتقال خون استان قزوین با حضور جمعی از مسئولان کشوری، روز چهارشنبه در اداره کل انتقال خون استان قزوین برگزار شد.

در این مراسم که دکتر شمس معاون فنی و فناوری های نوین و دکتر بلوچی مشاور اجرایی مدیر عامل سازمان انتقال خون حضور داشت، از زحمات چندین ساله دکتر محمدحسین برادران مدیرکل سابق انتقال خون استان قزوین تجلیل و مهدی اکبری به عنوان مدیرکل جدید انتقال خون این استان معرفی شد.

کلیک کنید: متن کامل اخبار

جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان

حسن آصفی گفت: تاکنون چهار میلیارد ریال به صورت نقدی و ۴۵ میلیارد ریال به شکل غیرنقدی به سیل زدگان از سوی مردم قزوین توسط جمعیت هلال احمر جمع آوری شده است.

در حوزه کمک به سیل زدگان کشور، همدلی خوبی را در استان شاهد بوده و رتبه سوم را در جمع آوری کمک به سیل زدگان در کشور کسب کردیم که ۷ درصد کمک های کشور مربوط به استان قزوین بود؛ بالغ بر ۴ میلیارد ریال کمک های نقدی و ۴۵میلیارد ریال کمک های غیرنقدی به سیل زدگان از سوی مردم قزوین توسط جمعیت هلال احمر جمع آوری شده است که البته این مبالغ به جز کمک هایی است که توسط مردم قزوین به حساب سراسری جعیت هلال احمر در کشور واریز می شود.

کلیلک کنید: متن کامل خبر

برخورد کامیونت ایسوزو با کامیون بنز ۲کشته برجای گذاشت

سرهنگ نصرالله بیگلری از وقوع یک تصادف رانندگی و کشته شدن ۲ تن در این سانحه در قزوین خبر داد.

وی ادامه داد: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیونت "ایسوزو" با یک دستگاه کامیون بنز در حال حرکت از پست سر برخورد و راننده و سرنشین ایسوزو به علت شدت ضربات وارده در دم فوت کردند.

کلیلک کنید: متن کامل اخبار

ویژه برنامه‌های ضیافت الهی در قزوین برگزار می‌شود

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی از برگزاری ویژه برنامه های ضیافت الهی در ماه رمضان خبر داد.

وی افزود: از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری محفل ترتیل و جزء خوانی در امامزاده ها، مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم از شبکه های اجتماعی، پاسخگویی به سوالات روز، سلسله مباحث سبک زندگی، محفل مناجات در حرم چهار انبیاء قزوین و مناجات رمضان در طبیعت کوهستانی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) باراجین  و اماکن مقدسه اشاره کرد.

مجیدی بیان کرد: همچنین ویژه برنامه هایی در مراکز مذهبی و امامزاده های استان برگزار می شود که محفل مناجات و ترتیل خوانی سخنرانی و مناجات در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) قزوین از ساعت ۲۲ از جمله این برنامه ها است.

کلیلک کنید: متن کامل اخبار

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.