خراسان شمالی- سرپرست مرکز بهداشت بجنورد گفت: طبق بررسی ها ۲۵ درصد جامعه هدف مرکز بهداشت بجنورد، به مشکلاتی در طیف بیماری های اعصاب و روان از جمله استرس، افسردگی و بیماری های روحی دچار هستند که می‌توان با تغییر سبک زندگی، افزایش آگاهی و یادگیری مهارت های زندگی و پیشگیری و کنترل این بیماری ها، سطح نشاط فردی و اجتماعی را افزایش دهیم.

سن ابتلا به فشار خون و دیابت کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ابراهیم بازخانه ای گفت: به دلیل پیروی از شیوه های غلط زندگی و رژیم تغذیه ای نامناسب، سن ابتلا به فشار خون و دیابت در جامعه رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت در مسیر کاهش بیماری های غیر واگیر برنامه هایی را اجرایی می نماید، اظهار کرد: با فعالیت فیزیکی، تحرک و ورزش از شیوع بسیاری از بیماری های غیر واگیر می توان پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه فشارخون و قندخون سرمنشاء بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سکته های قلبی و مغزی، نارسایی کلیوی، دیالیز و پیوند است، خاطرنشان کرد: اگر امروز بتوانیم عامل فشار خون در بدن را با رعایت تحرک بدنی و رژیم غذایی مناسب کنترل کنیم، از ابتلا به بیماری های نامبرده پیشگیری کرده ایم.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد اضافه کرد: با اصلاح سبک زندگی می توانیم از کودکی فاکتورهای سلامت در زندگی را نهادینه کنیم تا در بزرگسالی از ابتلا به فشار خون و دیابت پیشگیری شود.

دکتر بازخانه یادآور شد: حدود ۱۲ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال جامعه مبتلا به دیابت و حدود ۱۵ درصد مبتلا به فشار خون هستند.

وی همچنین گفت:طبق بررسی ها  ۲۵ درصد جامعه هدف مرکز بهداشت بجنورد ، به مشکلاتی در طیف بیماری های اعصاب و روان از جمله استرس، افسردگی و بیماری های روحی دچار هستند که می‌توان با تغییر سبک زندگی ، افزایش آگاهی و یادگیری مهارت های زندگی و پیشگیری و کنترل این بیماری ها، سطح نشاط فردی و اجتماعی را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.