سیستان و بلوچستان-ایرانشهر- به دلیل حریق در دهستان« کله دین» در جنوب سیستان و بلوچستان ۳۵۰۰ اصله نخل خرمای بارور در آتش سوخت.

3500 نخل بارور  در دهستان« کله دین» سیستان و بلوچستان سوخت

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین: دهیار دهستان کله دین جالق در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: نخلستان های دهستان کله دین طعمه حریق شد که در این حادثه ۳۵۰۰ اصله  نخل خرمای بارور و۱۷۵۰۰ غیر بارور  تعداد ۵ راس گوسفند و ۶۰۰ بسته خوشه  گندم  طعمه حریق شدند.

جاسم اربابی با بیان اینکه همچنین به ده باب  منزل که در کنار نخلستان قرار داشت خسارت جزیی وارد شد افزود:  این آتش سوزی با تلاش آتش نشانان شامگاه جمعه  مهار شد.

وی ادامه داد: در عملیات مهار آتش نخلستان کله دین خودرو های آتش نشانی جالق ؛ناهوک و سراوان و مردم در صحنه حاضر و آتش را مهار کردند.

وی با بیان اینکه تا کنون علت آتش سوزی مشخص نشده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر کارشناسان مربوطه در حال بررسی می باشند.

دهیار دهستان کله دین گفت: اتش سوزی در دهستان کله دین خسارات زیادی بر مردم وارد  کرده و حجم زیاد آتش سوزی ها در بخش جالق مشکوک است و مسوولین در حال بررسی این موضوع هستند.

وی در ادامه از نخل داران خواستار شد که از نخلستان های خود سرکشی کنند و اداره کشاورزی در هرس نخیلات امکانات لازم را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

 وی افزود  برای چندمین بار پیاپی بخش مهمی از نخلستان های  شهر جالق  نیز در آتش سوختند.

گفتنی است : در شهر مرزی جالق از توابع شهرستان سراوان  اکثرا  شاهد آتش سوزی های گسترده ای بودیم که هزاران نخل جنوب استان در سایه بی توجهی در آتش سوخته اند.

گفته می شود: عدم هرس درختان خرما و حضور معتادین همواره از جمله علت های آتش سوزی نخیلات خرما در جنوب استان بوده اند.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.