نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری مراسم شادی در مدارس که مخالف با شرع و به صورت غیر اخلاقی باشد خارج از شان یک خانواده اسلامی ایرانی است.

نظام با شادی دانش آموزان در مدارس مخالفتی ندارد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در مورد برخی برنامه ها در مدارس که در راستای اجرای سند غربی  ۲۰۳۰ می باشد تذکراتی به وزیر آموزش و پرورش و بویژه به معاونت پرورشی این وزارتخانه داده شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع نباید با یک تذکر صرف رها شود بلکه نیاز به مراقبت های ویژه ای در این زمینه احساس می شود، تصریح کرد: برخی افراد سود جو تلاش دارند در شرایط موجود و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد سوء استفاده و بهره برداری کنند، از این رو مسئولان نباید با یک تذکر صرف از این مسئله عبور کنند و باید با عوامل برگزار کننده چنین جلساتی برخوردهای قانونی داشته باشند تا در جامعه این احساس امنیتی که برای ارتکاب تخلف مشاهده می شود به ناامنی تبدیل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه کشور و قوانین آن با شادی دانش آموزان در مدارس مخالفتی ندارد اما این شادی باید در چارچوب شرع صورت بگیرد،افزود: امروزه جلسات شادی زیادی همراه با رعایت شئونات اسلامی و مذهبی درمدارس و جامعه انجام می شود اما اینکه یک جلسه شادی قصد داشته باشد با ارتکاب کار حرام صورت بگیرد و محتواهایی در انها بیان شود که مخالف با شرع و به صورت غیر اخلاقی  باشد خارج از شان یک خانواده اسلامی ایرانی است .

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه مردم تلاش می کنند که فرزندانشان از نشاط کافی و لازم برخوردار باشند اما این شادی و نشاط ها باید دارای چارچوب و منضبط باشند، بیان داشت: مردم به عنوان سرمایه های اصلی نظام باید مراقب باشند تا مراکز و مدارسی که رفتارهایی خارج از عرف و شرع در انها صورت می گیرد را به مسئولان و نهادهای مربوطه معرفی کنند و حتی نسبت به آنها تذکرات لازم و همچنین امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: موسسات فرهنگی نیز تلاش کنند مدل ها و الگوهای متنوع در ایجاد یک فضای شاد و بانشاط برای برگزاری مراسم ها در مدارس ارائه کنند که کسی این ادعا را نداشته باشد که شادی باید حتما همراه و آمیخته با گناه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.