خوزستان_ خروجی از سد کرخه به‌منظور بازگرداندن شرایط عادی به منطقه، آماده شدن اراضی برای کشت تابستانه و بازگشت روستاییان درگیر با سیل در خوزستان، به ۶۵۰ مترمکعب بر ثانیه کاهش یافته و طی روزهای آینده مجدد کاهش خواهد یافت.

خروجی سد کرخه تا ۶۵۰ مترمکعب بر ثانیه کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، "داریوش بهارلویی"، مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان این که در حال حاضر متوسط میزان ورودی به سد کرخه سیر نزولی داشته و به رقم ۸۰۰ مترمکعب برثانیه رسیده است افزود: حجم فعلی سد مخزنی سد کرخه پنج میلیارد و ۵۷۰ میلیون متر مکعب بر ثانیه و میزان ورودی آن از ابتدای سال آبی تا کنون ۱۱.۵ میلیارد مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش میزان خروجی آب از سد، میزان سطح آب در رودخانه کرخه نیز روند کاهشی داشته و شرایط به سمت نرمال و طبیعی شدن است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: هم‌اکنون در شهرستان حمیدیه میزان دبی عبوری ۵۱۳ مترمکعب بر ثانیه است که نسبت به روز قبل ۴۰ مترمکعب برثانیه کاهش یافته است.

بهارلویی با بیان اینکه در نقاط سنجش شاخه بستان ۷۵ مترمکعب برثانیه و در شهر رفیع ۱۲۵ مترمکعب بر ثانیه گزارش شده است، خاطرنشان کرد: دبی رودخانه کرخه در تمامی مناطق روندی کاهشی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.