همدان - بخشدار فامنین گفت: با هدف تبادل نظر و دریافت مشاوره از برخی صنایع غذایی استان البرز به همراه سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فامنین، دهیاران و غیره بازدید شد.

ایجاد کارگاه های های تولیدی نقش موثری در کاهش بیکاری دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن غیبی  در  بازدید  از شرکت های صنایع غذایی البرز و قزوین اظهار کرد: به دنبال بهره مندی  از تلاش و تجربه شرکت های غذایی بازدید شده در استان البرز بودیم  تا منطقه و  قطب تولید و صادرات قارچ در فامنین را ایجاد کنیم  و لذا تولید قارچ مجموعه ای مناسب  و  درآمدزا بوده و نقش موثری در  کاهش بیکاری فامنین دارد.

وی افزود: در این بازدید متوجه شدیم  که بهترین کاه و کُلش  تولید کمپوست، در همدان وجود دارد. ازاین فرصت می توانیم برای  مبادله ساده کاه و کُلش و کمپوست استفاده کنیم و  واحد های کوچکی  پرورش قارچ را  در فامنین راه اندازی کنیم تا مسیر توسعه تولید قارچ را بعد در فامنین پیگیر باشیم.

حسین شفیع نیا سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فامنین هم گفت:  با کمی تلاش می توان فامنین را به قطب تولید قارچ در استان و کشور تبدیل کرد چرا که  فامنین دو ویژگی بارز  تولید کمپوست و قارچ را دارد ونیازی به مواد اولیه در این زمینه ندارد.

وی افزود:ما برای راه اندازی واحد هایِ تولیدی در این شهرستان برنامه هایی داریم که این مهم بدون کمک مدیران شهرستانی، دهیاران و اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستاها امکانپذیر نخواهد بود.

انتهای پیام//.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.