به گفته اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در باره ادامه اجرای مسیر سه بی. آر. تی تصمیم گیرندگان نهایی مردم هستند.

زور آزمایی شورای شهر با کسبه در خط ۳ بی آر تی/احتمال تبدیل خط ۳ به چند خط/ مخالفت شورای تامین با اجرای پروژه

به گزارش قدس آنلاین، حدود نیم‌قرن از عمر سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد می‌گذرد اما سهم تردد حمل و نقل عمومی از این طریق در شهر مشهد  با استانداردهای بین المللی فاصله بسیار زیادی دارد، مواردی نظیر برخی خدمات ضعیف و همچنین سیستم حمل و نقل ناکارآمد از جمله دلایل عدم استفاده مردم و زائران از اتوبوس در سطح شهر مشهد می باشد.

از طرفی  باهدف تحقق چشم‌انداز برنامه ششم توسعه برای حمل‌ ونقل عمومی در کلان‌شهرها و کاهش معضل ترافیک در هسته مرکزی شهر ها، اجرای مسیر خط سه بی. آر. تی  در مسیری ۳۰ کیلومتری از شهرک شهید بسکابادی در شرقی‌ترین نقطه مشهد تا انتهای الهیه در سال ۱۳۹۳  مصوبه شورای اسلامی وقت شهر مشهد  را دریافت کرد. مصوبه ای که  اجرای آن در سال ۱۳۹۴ و به تدریج از حرم مطهر تا میدان توحید انجام شد و قرار بود ادامه آن نیز مرحله به مرحله صورت بگیرد اما به دلیل برخی اظهار نارضایتی ها از سوی کسبه در مسیر این پروژه، اجرای ان معطل و به اصطلاح روی زمین ماند. پروژه ای  که به گفته اعضای شورای اسلامی شهر مشهد ادامه آن  مشکل اجتماعی دارد و باید در این زمینه مردم در مورد اجرا و یا عدم اجرای آن تصمیم نهایی را بگیرند.

*مردم باید تصمیم نهایی را بگیرند

اما محمد رضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این باره به قدس آنلاین گفت : اجرای مسیر سه بی. آر. تی  تمام اسناد بالادستی را دارد.

وی با بیان اینکه هر یک کیلومتر خط مترو در حال حاضر درحدود ۶۰۰ میلیارد تومان و هر کیلومتر خط بی. آر. تی با همان کارکرد  ۱۰میلیارد تومان هزینه در بردارد، تصریح کرد: اجرای خط  سه بی. آر. تی  در حال حاضر یک سری محدودیت ها برای برخی ایجاد کرده و مانع اجتماعی دارد. از این رو  مردم در اجرای این طرح باید تصمیم نهایی را بگیرند و معاونت حمل و نقل عمومی شهرداری مشهد نیز ماموریت پیدا کرده است که بررسی نهایی را انجام دهد و این موضوع راظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف کند.

*  جمع بندی نهایی شهرداری

مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اما در این باره ادعا دارد: اجرای خط ۳ بی آر. تی تمام مصوبات بالا دستی را دارا می باشد، ولی بنا بر شرایطی، شورای تامین سال گذشته اعلام کرد که فعلا این پروژه اجرا نشود که در حال حاضر آن شرایط گذشته و به اصطلاح در حال حاضر مشکلی برای اجرای پروژه وجود ندارد.

وی در ادامه به قدس آنلاین گفت : مسیرسه بی. آر. تی یک مسیر بسیار طولانی است و  مشکلاتی که پیرامون کسبه محل در قسمتی از اجرای پروژه است نباید باعث شود کل پروژه تعطیل گردد.

بهاروند ادامه داد: مشکل با کسبه صرفا تا چهار راه ابوطالب است و برای اجرای ادامه پروژه، مشکل خاصی وجود ندارد و به راحتی می توان آن را اجرا کرد. از طرفی شهرداری به هرحال باید با کسبه نیز به یک جمع بندی و کسب موافقت آنها برسد و مساله انها را تعیین تکلیف کند و برای مسیرهایی همچون حد فاصل میدان فردوسی تا میدان استقلال که مشکل خاصی برای اجرای پروژه وجود ندارد و با ترافیک شدیدی نیز روبرو است پروژه را اجرا کند تا اجرای آن از بلاتکلیفی فعلی خارج شود.   

*  پروژه در هاله ای از ابهام

درهمین حال، نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل عمومی و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نظر دیگری دارد، به طوری که مدعی است: ادامه اجرای مسیر سه بی. آر. تی شهر مشهد در هاله ای از ابهام قرار دارد.  

شهناز رمارم درادامه به قدس آنلاین بیان داشت: اجرای این پروژه باید با دقت عمل کافی  و در نظر گرفتن تبعات اجتماعی که به دنبال دارد صورت بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: از طرفی در اجرای خط سه بی. آر. تی یک سری بحث های تخصصی همچون مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر مشهد نیز وجود دارد که با در نظر گرفتن همه این موارد باید نسبت به اجرا و یا عدم اجرای این پروژه  تصمیم گیری شود.   

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.