البرز - سرپرست گمرک استان البرز با بیان اینکه در سال گذشته رقم واردات استان البرز ۳۲۰ میلیون دلار بوده است، گفت: این در حالی است که سال گذشته البرز۱۱۹ میلیون دلار صادرات داشته است واین میزان صادرات نسبت به دو سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش میزان صادرات البرز در مقایسه با ۲ سال گذشته

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامحسین نوحی پیش از ظهر امروز (شنبه) درجلسه شورای مدیران اقتصادی استان البرز در فرودگاه پیام با اعلام اینکه در سال گذشته استان البرز۱۱۹ میلیون دلار صادرات داشته است، اظهار کرد: این میزان صادرات نسبت به دو سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود:  از مجموع ۴۵۰ هزار تن تولیدات البرز صادرات ۱۰۰ هزار تن آن از گمرک البرز  صورت گرفته است و مابقی ازاستان های دیگر خارج شده است.

ویاین مسئول ادامه داد: ۲۵۰ هزار تن خروج تولیدات البرزی از گمرک بندرعباس را داشته ایم و این به نفع البرز نیست چراکه اگر صادرات از هر استانی انجام شود عواید و درآمدهای آن نیز به همان استان می رسد.

نوحی با بیان اینکه در گمرک غرب تهران در بحث صادرات برای ورودی هر کامیونی و هر احضاری که انجام می شود بالغ بر ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به عنوان هزینه های صادارت اخذ وفیشی هم داده نمی شود، گفت: این ظرفیت هایی است که ما به دلیل انجام بخشی از صادرات مان از استان های دیگر آن را از دست می دهیم.

وی با اعلام اینکه میزان واردات استان البرز در سال گذشته  ۳۲۰ میلیون دلار است، گفت: منطقه ویژه پیام و پتانسیل های آن می تواند نقش مهمی در بیشتر شدن سطح واردات داشته باشد چرا که عمده واردات کالاهای واسطه ای و تامین مواد اولیه مایحتاج تولیدات ۳ هزار و ۵۰۰ واحد داخلی از طریق البرزاست.

سرپرست گمرک البرز خاطرنشان کرد: گمرک کشوردر خصوص فعالان مجاز اقتصادی طرحی را دنبال می کند تا در قالب آن ارائه تسهیلات به این شرکت ها صورت گیرد این در حالی است که البرز منطقه ویژه اقتصادی پیام را داردو به راحتی می توان از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.