اصفهان-مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان که در روزهای پایانی سال گذشته نیز در نشست با رسانه‌ها از کمبود ۱۳ هزار نیرو خبر داد حال عنوان می‌کند در سال آینده به این تعداد افزوده هم خواهد شد.

نصف جهان با بحران معلم روبروست

قدس آنلاین-گروه استان ها: سال تحصیلی با تمام کم و کاستی‌ها و گلایه‌هایی که والدین از پرداخت هزینه‌ها داشتند رو به اتمام است.

درحالی‌که اغلب والدین از پرداخت هزینه‌های اضافی و دریافتی توسط برخی مدارس در سال گذشته شکایت داشتند  اما کمتر شنیده می‌شود که معلمان و یا آموزگاران در خصوص تدریس و یا کیفیت آموزشی با چالشی روبرو شده باشند و اغلب مصاحبه‌شوندگان بر این نکته اذعان داشتند که از کیفیت آموزشی راضی بوده و در این راستا کمبودی احساس نکردند.

این تلاش معلمان و آموزگاران اصفهانی در ارتقای تحصیلی دانش آموزان در حالی است که اگر بشنوید این استان با کمبود شدید معلم دست‌وپنجه نرم می‌کند حتماً بیشتر تعجب کرده و برای زحمات معلمان این استان بااین‌همه کمبود احترام بیشتری قائل خواهید شد.

بحران نیروی انسانی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، افزود: آموزش و پرورش استان اصفهان یکی از سه استان کشور است که با بحران جدی نیروی انسانی مواجه است.

محمد اعتدادی  با اشاره به آمار کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی ٩٧-٩٨ ادامه می‌دهد: مهرماه جاری را با کمبود بیش از ١٣ هزار نفر کسری نیرو آغاز کردیم که این اداره کل در زمینه کمبود نیروی انسانی در سال جاری با بحران روبه‌رو شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش اصفهان بیان کرد : برای جبران کمبود کسری‌ها بخش قابل‌توجهی را در قالب حق‌التدریس، بازنشستگان، نیروهای خرید خدماتی و حق‌التدریسان آزاد به‌واسطه برون‌سپاری جذب کردیم که در دوره ابتدایی مشغول به تدریس هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، تصریح  می‌کند: ازنظر رئیس سازمان امور استخدامی نیروهای پشتیبانی آموزش‌وپرورش معلم محسوب می‌شوند به همین دلیل او معتقد است چون ما ۵۲ هزار نیرو داریم، ۵۲ هزار معلم داشته و هیچ کسری نیرو در این زمینه نداریم و دولت به ما اجازه استخدام نیروی جدید را نمی‌دهد.

وی بابیان اینکه البته کمبودها وقت به تعداد نیروهای انسانی بازنمی‌گردد می‌افزاید:تعداد پنج هزار و ٣٠٠ واحد آموزشی در استان وجود دارد که یک‌سوم آن‌ها فرسوده هستند و حتی برخی از آن‌ها بنا به اعلام اداره کل نوسازی مدارس در حال تخلیه هستند.

کسری ادامه‌دار

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان هم با بیام اینکه استان اصفهان کمبود بیش از ۱۵ هزار نیروی انسانی حس می‌شود، تنها مجوز به‌کارگیری ۸۷۳ نفر توسط دولت برای استان داده‌شده است.

سید محمد میر پور بیان می‌کند: کسری نیروی انسانی، مدیریت آموزش‌وپرورش استان را به مشکل انداخته و مجبوریم نیروها را در مرحله نخست در اختیار آموزش دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی افزود: باوجودآنکه در استان اصفهان کمبود بیش از ۱۵ هزار نیروی انسانی حس می‌شود، تنها مجوز به‌کارگیری ۸۷۳ نفر توسط دولت برای استان داده‌شده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان با اشاره به آمار مدارس فرسوده اظهار می کند: بر اساس اعلام اداره کل نوسازی مدارس ٣٢ درصد مدارس مستحکم، ٤٠ درصد نیازمند مقاوم سازی و ٢٩ درصد تخریبی هستند.  که در این راستا باز هم نیازمند همیاری خیران در این راه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.