اهواز-قدس: اوضاع خوزستان هنوز به حالت عادی بازنگشته است و طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون تاکنون سبب آب‌گرفتگی بیش از ۲۷۰ روستا و بیش از ۱۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شده و حدود ۴۰۰ هزار نفر را در معرض سیلاب قرار داده است.

ماهی گیری رسانه های معاند از آب گل آلود در خوزستان

قدس آنلاین-گروه استان ها: بابک رحیمیان-سیل در خوزستان تا تمامی نیروهای مسلح  را پای‌کار آورد و در این میان حضور سردار قاسم سلیمانی در برخی از مناطق سیل‌زده  و دعوت وی از مشتاقان مدافع حرم به خوزستان باعث شده تا بسیاری از نیروهای مردمی و همچنین مدافعان حرم لباس خدمت برای کمک به مردم سیل‌زده بر تن کنند.

در پی سخنان فرمانده محبوب مدافعان حرم، بسیجیان و رزمندگان فاطمیون نیز با برپایی یک اردوی جهادی عازم کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان لرستان شدند و گروه‌های عراقی نیز به‌منظور کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده خوزستان موکب خدمت برپا کردند.

اردوی جهادی مسلمانان

ماه گذشته با محوریت حشدالشعبی عراق تعداد۴۰ دستگاه کامیون حامل کمک‌های مردمی عراق به‌ویژه کالاهای اساسی وارد کشور شد اما تمام شیطنت‌های رسانه‌ای و سیل شایعات از زمانی آغاز شد که نیروهای مهندسی حشدالشعبی  ۲۹ فروردین‌ماه از عراق وارد شهر «شادگان» اهواز شدند تا با ایجاد سیل بند برای مهار سیلاب و جلوگیری از ورود آن به مناطق شهری کمک‌حال نیروهای ایرانی باشند.

هرچند که شعار نیروهای حشد الشعبی در کمک‌رسانی به مردم بر این پایه استوار است که «شما ما را در آتش رها نکردید و ما هم جمهوری اسلامی را زیرآب فراموش نمی‌کنیم» اما به نظر می‌رسد حضور این نیرو ها به مزاج بسیاری از بیگانگان و عناصر آن خوش نیامده است.

در این میان شعارنوشته شده روی کامیون‌های رزمندگان حشدالشعبی عراقی که در آخرین روزهای ماه  گذشته وارد این استان شدند قابل‌تأمل بود.

آن بر روی خودروهای خود نوشته بودند: «حب الحسین یجمعنا» یعنی مهم نیست که تو ایرانی باشی یا عراقی،عرب هستی یا عجم،سیاه هستی یا سفید، عشق حسین (ع) ما را به دورهم جمع می‌کند.

البته کمک‌های عراقی‌ها تنها به اعزام چندین دستگاه به این استان ختم نشده است بلکه است عراقی‌ها در قالب یکی از موکب‌های شهر بصره با استقرار در روستایی نزدیک اهواز روزانه برای ۱۵۰۰ نفر غذا طبخ می‌کنند

درحالی‌که کمپینی با عنوان «اهل وفا» جهت کمک به سیل‌زدگان ایرانی در ۶ کشور فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و تونس در شهر غزه آغاز به کارکرده است اما تمامی رسانه‌های بیگانه بیش از همه به نیروهای حشدالشعبی حساسیت نشان داده و سعی دارند تا با تحریک احساسات عمومی سدی در برابر سیل مهربانی و نوع‌دوستی ایجاد کنند.

نیاز به تجهیزات راهداری

استاندار خوزستان در خصوص چرایی حضور نیروهای حشدالشعبی در خوزستان توضیح داد: باوجود فعالیت افزون بر دو هزار ماشین‌آلات در سطح استان اما هنوز نیاز به تجهیزات راه‌سازی محسوس است.

غلامرضا شریعتی افزود: نیروهای عراقی قبل از ورود خود به ایران اعلام آمادگی کردند که می‌توانند ماشین‌آلات بیاورند و ما نیز استقبال کردیم.

وی گفت: همان‌طور که ما در مبارزه با داعش به عراقی‌ها کمک کردیم آن‌ها نیز زمانی که ما گرفتار سیل شدند، امکانات خود را برای کمک و حمایت از ایران قراردادند و این کار انسان دوستانه‌ای است.

رسانه‌های ضدانقلاب سعی دارند با دروغ و شایعه‌پراکنی، کمک‌های داوطلبانه و انسان دوستانه عراقی‌ها به سیل‌زدگان را زیر سؤال برده و درباره آن شبهه ایجاد کنندوی ادامه داد: آن‌ها حتی بیمارستان صحرایی نیز آوردند که به آن‌ها گفتم به بیمارستان صحرایی و این تعداد آمبولانس احتیاج نداریم و لذا تعدادی از آن‌ها را برگرداندند.

استاندار خوزستان در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود نیروهای انسانی عراق به کشور آمدند درحالی‌که ما کمبود نیروی انسانی نداریم نیز پاسخ داد: هیچ نیروی انسانی‌ای به کشور نیامده، بلکه مسئولین نیروهای عراقی به همراه ماشین‌آلات خود به کشور آمدند  و آن‌ها این حق رادارند که این ماشین‌آلات را به‌تنهایی دست ما ندهند.

شریعتی ابراز کرد: از سوی دیگر، اخیراً عکسی در فضای مجازی از حضور نیروهای حشدالشعبی در ستاد مدیریت بحران منتشرشده که مربوط به جلسه مدیریت بحران نیست و صحت ندارد.

شیطنت بیگانگان

رسانه‌های ضدانقلاب طی روزهای اخیر سعی داشتند با دروغ و شایعه‌پراکنی، کمک‌های داوطلبانه و انسان دوستانه عراقی‌ها به سیل‌زدگان را زیر سؤال برده و درباره آن شبهه ایجاد کنند.

اگر سری به صفحات مجازی به‌ویژه حول محور سیل در خوزستان بزنید مشاهده می‌کنید که سیل شایعات در این خصوص بسیار سهمگین است از اطلاعیه‌های بی‌اساسی که هشدار می‌دهد غذاهای دست‌پخت موکب‌های عراقی را نخورید تا خبر درگیری و کتک‌کاری مردم با نیروهای حشد الشعبی که توسط حسین احمدی فرمانده انتظامی شهرستان گناوه تکذیب شد و هم‌چنین انتشار تصاویری با عنوان تذکر یک نیروی حشدالشعبی در مورد حجاب یک خانم ایرانی و حضور آن‌ها در جلسه شورای مدیریت بحران خوزستان همگی حکایت از بازی رسانه‌ای برای خدشه‌دار کردن وحدت نیرو های مردمی دو کشور و مسلمانان است.

جالب اینجاست که در همین راستا یکی از صفحات «صدای آمریکا» نیز اقدام به راه‌اندازی یک نظرسنجی کرد.

سؤال نظرسنجی صدای آمریکا این بود که؛ جمهوری اسلامی ایران از گروه حشدالشعبی موسوم به بسیج عراق که تحت تحریم آمریکا قرار دارد، در سیل خوزستان کمک گرفت. نظر شما؟

فارغ از شیطنتی که در سؤال وجود دارد و کمک داوطلبانه برادران عراقی به کمک خواستن جمهوری اسلامی تعبیر شده، نتیجه این نظرسنجی رسانه دولتی آمریکا جالب بود زیرا ۸۲ درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کردند موافق آن هستند لذا این نتیجه نظرسنجی که به مذاق بیگانگان خوش نیامد موجب شد تا این رسانه آمریکایی آن را ساعاتی پس از انتشار حذف کنند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.