خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش می تواند با شناسایی نیروهای انسانی مستعد در مناطق روستایی آنان را به سمتی هدایت کند که در آینده به عنوان نیرومی بومی با تعلق خاطر بیشتر در این مناطق خدمت کند.

ضرب الاجل های استاندار خراسان شمالی برای توسعه دانشگاه فرهنگیان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان، گفت: خراسان شمالی می تواند در بحث تحول سیستم آموزشی و تربیت نیروهای بومی پیشگام باشد.

وی اظهار داشت: شهرستان های استان از نیروی انسانی ماندگار برخوردار نیستند.

شجاعی افزود: دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش می تواند با شناسایی نیروهای انسانی مستعد در مناطق روستایی آنان را به سمتی هدایت کند که در آینده به عنوان نیرومی بومی با تعلق خاطر بیشتر در این مناطق خدمت کند.

وی عدم تغییر و تحول سیستم آموزشی را یکی از دردهای نام آشنای کشور توصیف کرد و گفت: نباید تنها به حرف زدن اکتفا کرد و منتظر ابلاغ دستور از مرکز بود .خراسان شمالی می تواند در بحث تحول سیستم آموزشی پیشگام باشد.

شجاعی اشاره داشت: دانشگاه های کنونی در واقع مدارس بزرگتر هستند که دانشجو تا بعد از فارغ التحصیلی و جذب در بازار مهارتش مشخص نیست.

وی مطرح کرد: مقاومت در برابر تغییر بسیار است اما اعتقاد دارم باید کارهای درست را انجام داد به عنوان مثال وقتی بنده موضوع تهیه سند توسعه و یا ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان را مطرح کردم بسیاری از افراد اعتراض داشتند اما بنده به آنان می گویم چرا به گذشتگان بخاطر نبود این امکانات اعتراض نداشتند؟

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود با اشاره به شاخص های کشوری تعریف شده برای دانشگاه فرهنگیان با توجه به چشم انداز افق ۱۴۰۴ اظهار داشت: وضعیت کنونی دانشگاه فرهنگیان استان باید مشخص باشد تا بدانیم وضعیت این دانشگاه در شاخص های ۲۷ گانه تعریف شده چگونه است و برنامه ریزی و تلاش استان باید در کدام بخش ها بیشتر باشد.

شجاعی در ادامه افزود: بحث کیفیت تعیلم و تربیت معلمان به عنوان تربیت کنندگان فرزندان این مرز و بوم باید مورد توجه باشد و این مباحث با مسائل اقتصادی گره نخورد و به بهانه کمبودها و نداشته ها در تربیت این قشر موثر کوتاهی نشود.

وی خاطر نشان کرد: موضوعاتی که بیان کردم ربطی به اعتبار ندارد بلکه با همفکری می توان به این اهداف دست یافت.

شجاعی گفت: برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی با حضور نمایندگان این دانشگاه و آموزش و پرورش استان نشستی برگزار و با رعایت قوانین و مقرارت موضوع را رسیدگی کند.

بر اساس این گزارش، تعیین تکلیف برای ایجاد راه دسترسی قسمت شرقی دانشگاه فرهنگیان طی ده روز آینده از دیگر موضوعات این نشست بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.