قزوین_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: مجوز تکثیر و پرورش ۳۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در این شهرستان صادر شد.

مجوز تکثیر و پرورش ۳۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در قزوین صادر شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، عباس علیخانی صبح روز یکشنبه در حاشیه بازدید از فاز اول پروژه تکثیر و پرورش ماهی زینتی در این شهرستان اظهار کرد: این پروژه برای تکثیر و پرورش ۳۰ میلیون قطعه ماهی زینتی طراحی شده که در فاز اول ۱۰ میلیون قطعه تکثیر و پرورش داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد این پروژه به اتمام رسیده اظهار داشت: با اجرای فاز اول این پروژه برای ۵۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین تصریح کرد: امروزه به دلیل تغییر سبک و شیوه زندگی نسبت به گذشته از جمله آپارتمان نشینی و محدودیت افراد برای حضور در طبیعت و استفاده از مواهب آن، بسیاری از مردم در نقاط مختلف دنیا برای رسیدن به آرامش و فرار از تنهایی به نگهداری ماهیان زینتی اقدام می‌کنند و به این ترتیب محیط زندگی خود را با این موجودات رنگارنگ، زیبا و دیدنی زینت می‌بخشند.

علیخانی افزود: همچنین در بسیاری از فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری، اماکن تفریحی و گردشگری، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها، هتل‌ها، دفاتر کاری و حتی ادارات در کشورهای مختلف دنیا نیز با هدف جذب گردشگر و زیبا و آرام بخش کردن محیط، ماهیان زینتی در آکواریوم‌های بزرگ و کوچک نگهداری می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: استقبال مردم از نگهداری ماهیان زینتی و وجود مشتریان قابل توجه در کشورهای مختلف موجب شده تا این کسب و کار زودبازده و به نسبت نو پا از رونق مناسبی برخوردار و موجب اشتغال زایی و ارز آوری برای کشور باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.