البرز- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به فعالیت‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: خوشبختانه امروزه ترویج کتابخوانی و مطالعه به یک چالش مهم در بین مسئولان و فعالان حوزه فرهنگ تبدیل شده است.

فعالیت متنوعی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی داریم

 احمدعلی هراتی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: امیدواریم نهادها و سازمان‌های فعال از طریق تعامل سازنده خود با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، ظرفیت‌ها و امکانات خویش را در این عرصه به اشتراک بگذارند.

وی با بیان اهمیت برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی، افزود: برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی و سایر جلسات با محوریت کتاب و کتابخوانی، بی‌تردید در اعتلای جایگاه مطالعه و توسعه فضاهای کتابخانه‌ای اثرگذار خواهد بود.

هراتی با تبیین برنامه‌های متنوع فرهنگی کتابخانه‌ها در سطح استان بیان داشت: امسال نیز با عنایت خاصّه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) نهمین دوره جشنواره کتابخوانی در سطح استان آغاز شده و امیدواریم با هم‌افزایی مناسب از این فرصت ارزشمند در راستای ترویج سیره منوّر رضوی در جامعه نهایت بهره را ببریم.

این مسئول همچنین با تاکید بر لزوم پرداخت به موقع سهم نیم درصد شهرداری‌ها عنوان کرد: همکاری شهرداری ها در عملیاتی شدن برنامه‌های متنوع کتابخانه‌ای موثر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به انواع کتابخانه‌های عمومی، نهادی، مشارکتی و مستقل عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی تمام توان خود را در راستای توسعه فضای کتابخوانی به کار گرفته و مشارکت سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه راهگشا خواهد بود.

هراتی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی با بهره‌گیری از کتابداران متخصص و متعهد و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای اقشار و گروه‌های سنی مختلف، با توجه به نیازهای عمومی در حوزه کتابخوانی، میزبان علاقه‌مندان هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.