"محمد القبلی" عضو شورای سیاسی انصارالله گفت: ائتلاف متجاوز سعودی از تعهدات خود در توافق «استکهلم» شانه خالی می‌کند تا به امتیازاتی توهین کننده علیه مردم یمن دست یابد.

برای کاهش درد و رنج مردم یمن، از بنادر خارج شدیم/ عربستان حتی برای اسرای خود هم اهمیت قائل نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که انصارالله یمن با هدف انسانی و در تلاشی برای اجرایی شدن توافق استکهلم به صورت یکجانبه از سه بندر مهم «الحدیده»، «الصلیف» و «تأسیسات نفتی راس عیسی» در غرب این کشور نیروهای خود را خارج می کند.

"محمد القبلی" عضو شورای سیاسی انصارالله در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین در خصوص چرایی اتخاذ این تصمیم و اجرای توافق "استلکهلم" به صورت یکجانبه گفت: این اقدام در چارچوب اراده رهبران یمنی برای کاهش درد و رنج مردم بی دفاع صورت گرفت تا مسئولان سازمان ملل برای امداد رسانی مستقر شوند.

محمد القبلی تاکید کرد: دشمن متخاصم سعودی از اجرای تعهدات خود در این توافق شانه خالی می‌کند تا به امتیازاتی دست یابد که برای ملت یمن توهین آمیز است. اکنون توپ در زمین ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارد و آن هم باید به تعهدات خود در توافق عمل کند.

عضور شورای سیاسی انصارالله در ارتباط با شرایط انسانی و بهداشتی در مناطق مختلف یمن گفت: مردم یمن از همه جهات در شرایط سختی به سر می برند و اوضاع انسانی به شدت وخیم است؛ اما ایمان مردم به خداوند، حقانیت و کرامت خود موجب شده تا سخت ترین شرایط را تحمل کنند.

وی در ادامه به پرونده تبادل اسرا اشاره کرد و گفت: به دلیل زیاده خواهی و بی‌توجهی دشمن متأسفانه پیشرفتی در این پرونده حاصل نشده است.

محمد القبلی گفت: عربستان سعودی برای اسرای خود اهمیتی قائل نیست؛ چراکه بیشتر آنها مزدورانی هستند که با پول از کشورهای مختلف برای جنگ علیه یمن به آنجا آورده شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.