برخی منابع در کشورهای عرب خلیج فارس از وقوع انفجاری مهیب در بندر فجیره امارات خبر دادند.

وقوع انفجارهای مهیب در بندر فجیره امارات/ ۷ نفت‌کش در آتش سوختند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، برخی منابع در کشورهای عرب خلیج فارس در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کردند بیش از هفت فروند نفتکش که در بندر فجیره امارات پهلو گرفته بودند بر اثر انفجارهای مهیبی که سحرگاه امروز در این بندر رخ داد، آتش گرفته اند.

هنوز دلیل انفجارها مشخص نیست، اما آن‌ها بسیار قوی و پیاپی بودند. به گفته شاهدان، این انفجارها در داخل بندر رخ داد و صدای انفجارها به وضوح شنیده شد.

در پی وقوع انفجارها بالگردهای آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر به پراوز درآمدند. آمار نفتکش‌هایی که دچار حریق شده اند در خبرها هفت تا ده نفتکش اعلام شده است.

با وجود گزارش‌ها مبنی بر شنیده شدن صدای مهیب این انفجارها، خبرگزاری امارات گزارش رسانه‌ها درباره وقوع آن‌ها در بندر فجیره را تکذیب کرد.

وقوع انفجارهای مهیب در بندر فجیره امارات/ ۷ نفت‌کش در آتش سوختند

بندر فجیره امارات یکی از مهم‌ترین بنادر نفتی منطقه است که از جایگاه ویژه‌ای در کاهش نقش استراتژیک تنگه هرمز برخوردار بوده و در مقطعی راه‌کار ایجاد کانالی به طول ۸۰ کیلومتر نیز مورد مطالعه و بررسی جدی قرار گرفت؛ اما از آن‌جا که این کانال بندر فجیره را به دو قسمت تقسیم می‌کرد و همچنین شیب آب نیز مانع از کارکرد دائمی آن در عبور نفتکش‌ها بود، برنامه مزبور منتفی شد. با این حال همچنان لوله‌های نفتی زیادی از این بندر برای انتقال نفت، بدون استفاده از تنگه هرمز، عبور می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.