البرز - یکصد و چهل ودومین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که نمایندگان مردم در پارلمان شهری بار دیگر خواستار ارائه گزارش شفاف شهرداری کرج در خصوص قراردادهای مختلف شدند.

شهرداری کرج گزارشی شفاف از قراردادهای خود ارائه دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،   در یکصد و چهل ودومین جلسه شورای شهر کرج که صبح امروز یکشنبه برگزار شد، عباس زارع در نطق پیش از دستور خود  با بیان اینکه شورای شهرکرج  در خصوص اتفاقات اخیر کشور و مسائل سطح منطقه موضع صریح و روشنی داشته است، گفت: شورای شهر کرج اقدام آمریکا در جهت قراردادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی را محکوم کرده  و ما نیز امیدواریم این افتخار را داشته باشیم تا در کنار سپاه قرار بگیریم.

وی افزود: با اتحاد و تلاش بیشتر سعی خواهیم کرد شرایط تحریم را پشت سر بگذاریم و در کلانشهر کرج با توجه به پتانسیل های بسیج و سپاه همکاری فی مابین بین شورای شهرو سپاه جهت افزایش سطح رضایت همشهریان داشته باشیم.

رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه شورای شهر همواره در صف مقدم خدمت به شهروندان بوده، گفت: اثرات همکاری با این نهاد بزرگ موجب رضایت شهروندان  خواهد شد و آثار بزرگی برای نظام خواهد داشت و امیدواریم این همکاری با سایر ارگان ها و نهادهای دیگر نیز تسریع شود.

در ادامه جلسه منصور وحیدی نائب رییس شورای شهر کرج از اقدامات سپاه به ویژه در حوزه های فرهنگی و جهادی قدردانی کرد و گفت: شورای شهر بر مبنای وفاق و همدلی با سایر دستگاه ها و مجموعه سیاسی- امنیتی استانداری گام برداشته است این در حالی است که لوایح و کارهای شهرداری با فراز و نشیب هایی روبرو بوده است  اما با تلاش و کوشش برای رفع مشکلات شهر گام برداشته است.

وحیدی با تاکید بر اینکه بحث شفاف سازی حوزه های کاری و خدماتی در شورای پنجم دنبال شده است، گفت: مباحث ایجاد درآمد و در کنار آن هزینه که از وظایف شهرداری است، حمایت دستگاه های نظارتی هم در این مورد به سلامت مجموعه شورا و کمک به اخذ تصمیمات سازنده در شورای شهر کمک کرده است.

در ادامه جلسه حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج در خصوص هزینه های شهرداری اظهار کرد: یکی از اهداف شورای شهرپنجم در بررسی بودجه هزینه های شهرداری،   بحث انضباط بخشی در هزینه کردها است.

وی افزود: در بررسی بودجه سال ۹۷ از شهرداری کرج بارها در خواست  شده است در مورد قراردادهای شرکت های تامین نیرو و صورت وضعیت پرداختی شهرداری در وجه شرکت های تامین نیرو و پیمانکاران خدماتی شهر و فضای سبز ریز دریافتی پیمانکاران را به شورا ارائه دهد که تا کنون به دست شورای شهر نرسیده است.

محمدی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی نیز در حدود ۱۰ میلیارد ریال بودجه جاری در سال ۹۷ داشته است، گفت: از همکاران فرهنگی شهرداری می خواهیم گزارشی از هزینه کردهای فرهنگی را ارائه دهند که تا کنون محقق نشده و خواهش می کنیم این مستندات به دست شورا شهر برسد.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج با اشاره به اینکه از تخلفاتی که در برخی از قراردادهای شهرداری در یک سال گذشته را از طریق بازرسی شهرداری رسیدگی می شود بی اطلاع هستیم، گفت: این قراردادها از جمله قراردادهای جمع آوری زباله و واگذاری تابلوهای تبلیغاتی به شخص ثالث وشرکت تامین آب و خاک و اتفاقات اخیر و ... از اداره کل بازرسی می خواهیم نتیجه پیگیری را به شورای شهر ارائه دهد.

در ادامه سارا دشتگرد نیز به فرهنگسراهای فرهنگی شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: ازلحاظ نظافت فرهنگ سراها ورودی آنها بسیار کثیف است که ازجمله فرهنگ سرای امام رضا (ع) که حیاط آن به طرز وحشتناکی کثیف بوده است.

وی ادامه داد: این فرهنگسرا که در اختیار معلولان قرار گرفته است از امکانات نا چیز هم برخوردار نیست که ازشهرداری کرج می خواهیم در خصوص فرهنگسراها نظارت بیشتری داشته باشد.

در ادامه جلسه علنی شورای شهر کرج لایحه شهرداری در خصوص پرداخت مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان از محل ماده ۱۶ به‌صورت سالیانه به یکی از نهاد ها به ازای تحویل تابلوهای تبلیغاتی از سوی این نهاد به شهرداری کرج به‌منظور ساماندهی تبلیغات محیطی سطح شهر مطرح شد.

محمدی  در خصوص این لایحه گفت:  اینکه بخواهیم تابلوهای غیرقانونی را ساماندهی کنیم و بابت آن پولی هم پرداخت کنیم درست نیست.

وی افزود: ده درصد این تابلوها باید برای آموزش شهروندی باشد اما در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است و حتی در این تابلوها برای آموزش یک مورد مطلب هم دیده نمی شود.

محمدی گفت: برای یکبار تکلیف این تابلوهای غیر قانونی روشن شود واگر قرار است ماهی ۵۰۰ هزار تومان هم هزینه کنیم این طرح اجرایی شود.

سلیم نژاد دیگر عضو شورا در این زمینه گفت: این تابلوهای غیر قانونی بایستی جمع آوری شود واینکه این مبلغ از ماده ۱۶ پرداخت شود قانونی نیست.

در ادامه زارع رییس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه شهرداری می‌تواند در معابر و سطوح عمومی شهر مجوز صادر کند یا کار تبلیغاتی انجام دهد، گفت: متأسفانه می‌بینیم که دستگاه‌های متعددی در این حوزه فعال هستند که ساماندهی کار را مشکل می‌کند.

وی افزود: امید است با تصویب این لایحه بتوانیم ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی را به سرانجام مطلوب‌ تری برسانیم تا چهره کرج خواناتر و زیباتر شود در پایان این لایحه به تصویب شورای شهر رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.