احمد علیرضا بیگی، جزئیات و اهداف دیدار امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه که امروز ساعت ۵ عصر صورت می گیرد را در گفت و گو با قدس آنلاین تشریح کرد.

 درخواست نمایندگان برای تسریع رسیدگی به پرونده پوری حسینی و محاکمه علنی وی در دیدار با رئیس قوه قضائیه

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره جلسه‌ای که نمایندگان مجلس عصر امروز با حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه خواهند داشت، اظهار کرد: روی کار آمدن آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائه، بارقه امیدی را در قلوب تمام عدالتخواهان روشن کرد. بخش قابل توجهی از مشکلاتی که کشور امروز با آن مواجه است به کاستی‌های موجود در قوه قضائیه بر می‌گردد. ماحصل اقدامات کسانی که روزی احساس امنیت کردند و با چپاول اموال بیت المال جولان دادند، امروز با نابودی و آتش کشیده شدن اعتماد مردم دیده می شود.

علیرضا بیگی ادامه داد: فسادهای اقتصادی و رانت خواری و اختلاس‌هایی که برخی از مدیران و مسئولان داشتند اسباب ناامیدی مردم را فراهم کرد، چنانچه در محاکمات اخیری که برگزار شد جزئیات آن بر مردم آشکار می‌شود. تغییراتی که امروزه در سطوح مدیریتی قوه قضائیه اتفاق افتاده حکایت از نگرش مثبت و جامع نسبت به کارکرد قوه قضائیه دارد و همچنین اشراف آقای رئیسی به قضاوت و دستگاه قضا در این امر مؤثر است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: ملاقات امروز نمایندگان با آقای رئیسی در راستای اعلام حمایت و پشتیبانی از دستگاه قضائی و همچنین طرح مطالباتی است که نمایندگان مردم از قوه قضائیه درخواست دارند. این دیدار و هماهنگی بین نمایندگان مجلس و آقای رئیسی یک پیام بیرونی هم دارد و آن وحدت و همدلی است که بین قوا وجود دارد و انجام چنین اقداماتی سبب دلگرمی مردم و اعتماد دوباره آنها به مسئولان می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما بنا داریم در این ملاقات مطالبه ۱۱۵ نفر از نمایندگان را درباره تسریع رسیدگی به پرونده آقای پوری حسینی و محاکمه علنی وی به آقای رئیسی ارائه دهیم. سه هفته قبل همین تعداد از نمایندگان از رئیس جمهور درخواست کردند که به وضعیت پرونده پوری حسینی  و برکناری او سریعاً رسیدگی شود اما موفق نبودند.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه مصاحبه چندی قبل آقای واعظی در این باره حکایت از این داشت که آقای رئیس جمهور به واسطه امنیت شغلی مدیرانش حاضر به پذیرش تذکر نمایندگان درباره وضعیت سازمان خصوصی سازی نشد، بنابراین این خواسته را به رئیس قوه قضائیه منتقل می‌کنیم که ایشان در قوه قضائیه با تسهیل در رسیدگی پرونده های مفاسد اقتصادی اسباب دلگرمی و امیدواری هرچه بیشتر مردم را فراهم کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.