۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 656100

آمریکا باید همزمان با فشار بر ایران و پیشنهاد مذاکره از مخالفان ایران حمایت کرده و به خصوص کمک ها باید شامل گروه هایی در سیستان و بلوچستان، مناطق کردنشین و خوزستان شود.

ماجرای مقاله مهم بولتون در نشنال ری ویو چه بود؟

محافظه کاران در آمریکا یک دوهفته نامه مشهور دارند که همه آنها نام آن را بارها شنیده اند چرا که هم خط مشی آنها را نشان می‌دهد و هم تندروهایی مثل جان بولتن در آن مقاله می نویسند. نام این نشریه نشنال ری ویو است که یکی از مقالات خاص بولتن در آن به چاپ رسیده است. البته محمدجواد ظریف هم به یکی از این مقالات در توئیت خود اشاره کرده است که در آن بولتن به ترفندهای آمریکا در برخورد با برجام اشاره کرده و به طور صریح گام‌های این کشور در برخورد با ایران را ذکر کرده است.

او البته در مقالات و سخنرانی های متعدد خواستار خروج آمریکا از برجام و حمایت از اسراییل برای حمله به ایران شده و مدعی بود که اعراب هم در برابر حمله اسراییل به ایران سکوت و حتی حمایت خواهند کرد اما او در یکی دیگر از نوشته های خود در نشنال ری ویو که در شهریور96 منتشر شد حتس مسیر خروج از برجام را هم ترسیم کرده و نوشته است: پس از خروج از برجام ضمن افزایش فشارها باید با این پیش فرض که ایران مذاکره با آمریکا را نمی پذیرد پیشنهاد مذاکره را برای بهره برداری رسانه ای مطرح کنیم.

ظریف در توئیت خود خطاب به ترامپ نوشته است: جان بولتون، پیش از آنکه شما اجیرش کرده باشید، همین نقشه را به همراه همدستانش در "تیم ب" برای ایران داشت. یک طرح دقیق برای اطلاعات ساختگی و جعلی، جنگ همیشگی و حتی پیشنهادات توخالی برای مذاکره، تنها فرقش این بود که شماره تلفن (در این مقاله) ذکر نشده بود.

ظریف در انتهای پیام خود لینک مقاله بولتون را که در ۲۸ اوت ۲۰۱۷ در نشریه نشنال ریویو منتشر شده بود، آورده است تا ترامپ در صورتی که آن را نخوانده است بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

بولتن در این مقاله آورده است: آمریکا باید همزمان با فشار بر ایران و پیشنهاد مذاکره از مخالفان ایران حمایت کرده و به خصوص کمک ها باید شامل گروه هایی در سیستان و بلوچستان، مناطق کردنشین و خوزستان شود. او پیشنهاد مذاکره را هم در راستای فریب و فشار بر ایران دانسته است که باید گفت تا کنون این سناریو تمام و کمال توسط ترامپ اجرا شده است. 

در حقیقت کاخ سفید دقیقا بر اساس سناریوی بولتن و تندورهای جمهوری خواه عمل کرده و می کوشد با فشار بر ایران و طرح موضوع مضحک هسته ای ضربات بیشتری را برجمهوری اسلامی وارد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.