در حالی که پرسپولیس دلش نمی خواهد قهرمان شود(آن ها در چهاربازی آخر هشت امتیاز از دست داده‌اند)، سپاهان زورش به تعقیب کنندگانش نمی‌رسد و استقلال قربانی داوری شده است. آتشفشان لیگ را در هفته آخر مجیدی فعال کرد.

«معاون وزیرامور خارجه» قهرمانی را از استقلال گرفت


جواد رستم‌زاده/

در حالی که پرسپولیس دلش نمی خواهد قهرمان شود (آن ها در چهاربازی آخر هشت امتیاز از دست داده‌اند)، سپاهان زورش به تعقیب کنندگانش نمی‌رسد و استقلال قربانی داوری شده است. آتشفشان لیگ را در هفته آخر مجیدی فعال کرد.

او که در آبادان تا مرحله دست به یقه شدن با کمک داوری که گل استقلال را مردود اعلام کرده بود پیشرفت در کنفرانس خبری برافروخته شد و فوتبال ایران را کثیف خواند. استقلال تنها شانسش برای قهرمانی را از دست رفته می دید و سرمربی موقت جوانش برای بدست آوردن دل هواداران یکشنبه صبح را با پستی اینستاگرامی شدید اللحن شروع کرد. معاون وزیر امور خارجه، وزیر ورزش، باشگاه پرسپولیس، کارشناسان و حتی پیشکسوتان استقلال از تازیانه کنایه فرهاد مجیدی در امان نماندند.

*مشت اول

«استقلال قهرمان نشد و به همه آنچه می خواستند، رسیدند. از فدراسیون گرفته تا وزیر و معاون وزیر که در میانه این همه بحران خارجی و داخلی، گرانی و فروپاشی اقتصادی، اختلاس و فساد، آرزویش این است که پرسپولیس قهرمان شود. این همه بدبختی گریبانمان را گرفته و فوتبال شادی و تسکین موقت دردهای همه ماست که آن را آلوده به ناحق می کنند و از ما دریغ می کنند.

گل سالم ما را مردود اعلام کردند و فقط حق بازیکنان و مربیان را تضییع نکردند. حق میلیونها طرفدار استقلال را ضایع کردند. این اشتباه داوری نیست و فساد گسترده است که همه جا ریشه دوانده است. از کارشناسی که در تلویزیون جلوی میلیونها مخاطب به راحتی دروغ می گوید و هیچ ابایی هم ندارد که نظرش، قوانین علم فیزیک را هم نقض کند تا آن پیشکسوتی که تا دیروز دلسوز و نگران من بود که مهره سوخته نشوم و امروز در برابر این حق خوری آشکار سکوت می کند. پشت به قدرت و رو به طرفداران استقلال حرف می زنم، در برابر بی‌عدالتی‌ها هرگز ساکت نخواهم بود. ما قهرمانی را از دست دادیم اما بازیکنان ما با تمام وجود بازی کردند و این کم از قهرمانی نیست و...»

*ادیت اول

در فاصله چند ساعت البته این پست توسط مجیدی ادیت شد  و او با حذف کلمه وزیر و معاون وزیر، واژه «معاون وزیر امورخارجه» را جانشین کرد تا به این ترتیب نسبت به صحبت‌های عراقچی معاون وزیر امور خارجه موضع‌گیری کرده باشد. بدون تردید، فرهاد از تمام مرزبندی‌های مدیریت استقلال خبر دارد و می‌داند که چنین مصاحبه‌ها و پست‌هایی در فضای مجازی می‌تواند به قیمت جدایی‌اش از استقلال تمام شود. با این حساب، احتمالا فرهاد هم قید سرمربیگری یا حتی ادامه فعالیت به عنوان مربی در فصل آینده را زده و دیگر نمی‌خواهد همراه آبی پوشان باشد یا اینکه می‌داند دیگر نمی‌گذارند که او روی نیمکت تیم بنشیند!

با توجه به شناختی که از مدل مدیریتی مسئولان وزارت ورزش داریم، شرایط برای استقلال می‌تواند بزودی دچار تغییر شود. سرانجام وزیر ورزش این اختیارات را برای خود حفظ کرده که مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را در دست داشته باشد و وقتی فرهاد مجیدی به صورت علنی ادعا می‌کند سلطانی فر و معاونانش نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود، یعنی باید منتظر اتفاقات جدیدی باشیم.حتی اگر به مجیدی فشار آورده باشند که پستش را ادیت کند باز نمی توان این نکته را از نظر دور داشت که مجیدی برای ادامه راه پرفراز ونشیب مربیگری باید خویشتندارتر باشد.

*دلجویی آشکار از وزیر

با این حال مجیدی هت تریک کرد و با گذاشتن پستی دیگر تمام سعی‌اش را برای دلجویی از وزیر ورزش به خرج داد و نوشت:« در متن قبلی سوء تفاهمی شکل گرفته بود، من در این مدتی که به عنوان مربی و سرمربی فعالیت می‌کنم، شاهد بوده‌ام که وزارت ورزش و آقای سلطانی‌فر و داورزنی تمام تلاش خود را کردند تا مشکلات و مسایل استقلال حل شود. تمام گلایه من از آقای عراقچی بود که در میان انبوه مشکلات در تلویزیون از پرسپولیس طرفداری علنی کرده و مسلما رأی داوری تاثیر داشته است.»

برانکو: قهرمان می‌شویم چون دربی‌ها را نباختیم

در همین رابطه برانکو درباره اظهارات فرهاد مجیدی، اظهار کرد: به او و بقیه بگویید بازی ما مقابل ماشین سازی تبریز در تهران را ببینند که چطور داور به غیر از پنالتی که برایمان گرفت، دو پنالتی دیگر را بر روی بودیمیر برایمان نگرفت. چه کسی برای قهرمان شدن به ما کمک کرده است؟

وی افزود: اگر ما قهرمان می‌شویم به خاطر این است که امسال در هیچ دربی‌ بازنده نبودیم. استقلال را بردیم و یک بار هم مقابلش به تساوی رسیدیم و در هر دو بازی از آن‌ها بهتر بودیم. مقابل سپاهان هم مساوی کردیم. مقابل پدیده هم در دو بازی برنده شدیم. مقابل تراکتورسازی هم دو تساوی به دست آوردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.