قزوین_ ئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: به طور تقریبی می توان گفت که هر هفته در بیمارستان کودکان، ۲ تا سه مورد مسمومیت کودکان را شاهدهستیم که این مسومیت بر اثر مصرف اشتباه شربت متادون یا ترکیبات دیگر است که مسمومیت در متادون بسیار شدید است.

متادون، بیشترین عامل مسمومیت در کودکان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منوچهر مهرام ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ۱۱۸ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر وجود دارد که ۲ مورد از این مراکز دولتی بوده و ۱۱۶ مورد خصوصی است.

وی با بیان اینکه پنج مرکز گذری کاهش آسیب،۲۰ مرکز اقامتی میان مدت، ۲ سرپناه، یک مرکز میان راهی مردان، یک مرکز میان راهی مردان، یک مرکز مشاوره رفتاری و غیره در استان فعال است،، افزود: برنامه های مختلفی در این راستا برگزار کرده ایم که از موارد آن می توان به برگزاری تعداد ۹جلسه کمیته درمان و حمایت اجتماعی در سال گذشته اشاره کرد.

مهرام، مجموع مصوبات را ۴۳ مصوبه عنوان کرد و افزود: ۴۰ مورد از این مصوبات به نتیجه رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به میزان مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر عنوان کرد: در سال ۹۶، تعداد ۶۳ نفر مرگ و میر بر اثر مصرف مواد مخدر را شاهد بودیم که در سال گذشته ۷۲ مورد مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر بوده و از این تعداد، ۶۷ نفر مرد و پنج نفر زن بوده است.

وی اضافه کرد: به طور تقریبی می توان گفت که هر هفته در بیمارستان کودکان، ۲ تا سه مورد مسمومیت کودکان را شاهدهستیم که این مسومیت بر اثر مصرف اشتباه شربت متادون یا ترکیبات دیگر است که مسمومیت در متادون بسیار شدید است.

مهرام عنوان کرد: درباره وضعیت اعتیاد در میان دانش آموزان نگران هستیم و امیدواریم با همکاری مشترک آموزش و پرورش و سایر نهادها بتوانیم گزارش دقیقی از این وضعیت و برای آن برنامه ریزی مناسبی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.