مرتضی ملتجی دبیر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم گفت: این جشنواره در دو بخش صحنه ای و نمایش نامه های نوجوان به صورت مجزا برگزار می شود.

نشست نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم برگزار شد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم ظهر امروز با حضور نمایشنامه نویسان کشورمان نصرالله قادری و سعید تشکری در محل انجمن های نمایشی مشهد برگزار شد.

در این جلسه مرتضی ملتجی دبیر این جشنواره در توضیح برگزاری این جشنواره گفت: همزمان با آغاز دهه پنجم انقلاب و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری این جشنواره با مشارکت سازمان ها و نهادهای فرهنگی در سراسر کشور پایه گذاری شد و دبیر خانه و اجرای جشنواره بر عهده انجمن نمایشی استان در خراسان رضوی گذاشته شد.

وی افزود: این جشنواره طی دو مرحله به اجرا در خواهد آمد که در مرحله اول ارسال طرح و ایده است که کسانی که تمایل دارند در این جشنواره حضور داشته باشند می توانند تا ۳۰ خرداد آثارشان را ارائه کنند که بعد از آن آثار رسیده توسط هیات داوران و کمیته طرح و ایده ها  بررسی می شود و نتیجه کار تا ۲۰ تیرماه به نویسنده ها ابلاغ خواهد شد.

بعد از آن نمایشنامه نویس ها بر اساس طرح و ایده هایی که ارسال کرده بودند متون نمایشی خود را به صورت کامل تا پایان  شهریورماه  به دبیر خانه اعلام خواهند کرد. که این جشنواره در دو بخش صحنه ای و نمایش نامه های نوجوان به صورت مجزا برگزار می شود.

دبیر این جشنواره اضافه کرد: بخش دیگر این جشنواره نمایشنامه های خیابانی است که افراد باید طرح های ساختاری و محتوایی ارائه بدهند که رقابت بر روی طرح های نمایش های خیابانی است و به این شکل مورد قضاوت قرار می گیرند.

در هر بخش ۵ نمایشنامه  به صورت مجزا توسط دبیر خانه چاپ خواهد شد. این جشنواره دارای چندین محور است که از آن می توان به ادبیات پایداری و مقاومت، تاریخ نهضت اسلامی ایران، خانواده و سبک ایرانی اسلامی و فرهنگ شهروندی، نظام سلطه و نهضت های آزادی بخش جهان، دستاوردهای انقلاب، تاریخ های اسلام و کودک و نوجوان اشاره کرد که افراد باید با توجه به منابع اعلام شده آثارشان را به دبیر خانه ارائه بدهند.

این جشنواره با همکاری و مشارکت اداره ارشاد اسلامی، موسسه آفرینش های آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، حوزه هنری و...برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.