نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: زمزمه هایی در باره تغییر بودجه سال جاری مطرح می باشد اما هنوز معیارهای آن مشخص نیست.

زمزمه هایی در باره تغییر بودجه  مطرح است اما هنوز معیارهای آن مشخص نیست

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: کلیات طرح مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید ولی  چون بین شورای عالی استان ها و دولت بر نحوه توزیع عوارض مربوط به شهرداری ها اختلاف وجود داشت ، مجددا موارد مرتبط با ارزش افزوده به کمیسیون اقتصادی مجلس برگشت داده شد تا این موارد اصلاح شوند و سپس گزارش ان به مجلس برگشت داده شود تا در صحن علنی مورد بررسی و بحث قرار بگیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: آن طور که اعلام شده است در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی این موارد و اختلافات بین دولت و شورای عالی استان ها برطرف شده است که باید گزارش مکتوب آن به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شود که تاکنون این اقدام هنوز صورت نگرفته است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد:  به محض اینکه این اصلاحیه به هیئت رئیسه ارسال شود ، نسخه فیزیکی ان چاپ و در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت که آنها نیز 10 روز فرصت دارند پیشنهاد های خود را ارائه کنند تا  در نهایت در  دستور کار مجلس برای بررسی قرار بگیرد .از طرفی کلیات این طرح به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و اختلاف در جزئیات ان و 52 ماده ان است که باید ماده به ماده مورد بحث و بررسی قرار بگیرد .

وی در مورد ایجاد تغییراتی در بودجه سال جاری نیز گفت:  زمزمه هایی در این باره مطرح می باشد اما هنوز معیارهای آن مشخص نیست در هرحال، لایحه این تغییرات باید از سوی دولت به مجلس ارائه شود تا سپس مجلس  در این باره نظر خود را اعلام کند  زیرا تفسیر شورای نگهبان در مورد بودجه این است که متقاضی تغییر باید دولت باشد و مجلس اجازه ورود ندارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.