خراسان شمالی- رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر ۵۹ درصد از مهندسان استان بدون پروانه اشتغال و بیکار هستند.

تغییر کاربری و افزایش سطح ساختمان ها بیشترین تخلفات در شهرهای استان است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، علی اکبر رمضانی در جمع خبرنگاران استان، تغییر کاربری و افزایش سطح ساختمان ها را بیشترین تخلفات ساختمانی در شهرهای استان، دانست و گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید محلی برای فروش حقوق شهروندان باشد زیرا اضافه سطح و یا هر تخلف ساختمانی به معنای تضییع حقوق شهروندان است.

وی افزود: در کمیسیون ماده ۵ سازمان نظام‌مهندسی ساختمان به‌عنوان مدعو است و صاحب‌رأی نیست و فرآیند تغییر کاربری‌ها درست و منطق عقلانی ندارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون مترمربع نقشه ساختمانی در استان تهیه و به مراجع صدور پروانه ارسال شده است اظهار داشت: این میزان نقشه ساختمانی برای بیش از دو هزار و ۸۴۰ پروژه تهیه شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: میزان نقشه های ساختمانی تهیه شده به لحاظ مساحت ۴/۵درصد و به لحاظ شمار پروژه ها ۱۴ درصد نسبت به سال ماقبل کاهش دارد.

وی تعداد مهندسان معماری، تاسیسات، عمرانی, نقشه کشی و ترافیک استان را بیش از چهار هزار نفر برشمرد و گفت: اکنون ۵۹ درصد از این اعضا بدون پروانه اشتغال و بیکار هستند.

رمضانی گفت: انتظار می رود در بازسازی منازل خسارت دیده از سیل از توان و ظرفیت مهندسان استفاده شود.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های سازمان نظام‌مهندسی ساختمان نیز گفت: حذف مکاتبات کاغذی در دستور کار با ایجاد سامانه الکترونیکی، کنترل نقشه‌ها به‌صورت الکترونیکی که این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت داشته است، افزایش ۴۰ درصدی آموزش مهندسین در شش‌ماهه اول، حمایت از پژوهش‌های تحقیقاتی با رویکرد مقررات ساختمان تمرکز بیشتر نسبت به مبحث ۱۹ در استان با همکاری خانواده‌ها از برنامه‌های امسال سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در استان است.

 این مسئول یکی از نیازهای جامعه را ترویج خلاقیت و نوآوری در ساختمان‌های شهری و روستای دانست و افزود: در جهت ترویج خلاقیت و نوآوری در ساخت ساختمان‌های شهری و روستایی دپارتمان خلاقیت و نوآوری را در مرکز استان در جهت احیا معماری ایران اسلامی ایجاد می‌شود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.