خراسان شمالی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه اندازی سومین پلاتوی نمایش استان خراسان شمالی با زیربنای ٢٠٠ مترمربع و با اعتبار سه میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال در شیروان که به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان محسوب می شود، خبرداد.

برگزاری 11 جشنواره فرهنگی و هنری در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در نشست خبری با خبرنگاران در راستای تبیین برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری این اداره کل در سال ٩٨ اظهار داشت: ١١ جشنواره فرهنگی و هنری به منظور شناسایی استعدادها و توانمندی های هنری هنرمندان و تشویق آنها به خلق آثار هنری در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی، برگزاری جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر، جشنواره ملی تئاتر آیات، جشنواره استانی شعر، جشنواره استانی هنرهای نمایشی، جشنواره استانی هنرهای تجسمی، جشنواره عکس و ...را از اهم جشنواره ها در سال جاری ذکر کرد.

فرخنده، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی روستا و عشایر در خراسان شمالی از وصول ١٤٢ اثر از ٢٨ استان کشور در بخش های داستانی، انیمیشن، مستند، این جشنواره خبر داد و افزود: علاقمندان برای ارسال آثار خود به جشنواره تا ١٥ خرداد ماه سال جاری مهلت دارند.

وی گفت: یکی از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تمرکز زدایی و شهرستان محوری است، که در همین راستا بخش اعظم فعالیت ها در شهرستان های استان و مناطق محروم برگزار می شود.

وی، گفت: به دنبال تحقق این شعار هستیم که خراسان شمالی فقط بجنورد نیست.

فرخنده، همچنین به برگزاری شب های فرهنگ رضوی اشاره و تصریح کرد: همزمان با ایام دهه کرامت برنامه های فرهنگی و هنری همزمان در مرکز استان و ٧ شهرستان استان برگزار خواهد شد.

راه اندازی سومین پلاتوی نمایش

حسین فرخنده، از راه اندازی سومین پلاتوی نمایش استان خراسان شمالی با زیربنای ٢٠٠ مترمربع  و با اعتبار سه میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال در شیروان که به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان محسوب می شود، خبرداد.

وی، در ادامه از احداث ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی  در مرکز استان و احداث مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان راز و جرگلان خبرداد.

خراسان شمالی میزبان جشنواره ملی تئاتر آیات در سال ٩٨

فرخنده، در خصوص جشنواره تئاتر رضوی که امسال به آذربایجان شرقی اختصاص یافته است نیز گفت: این اقدام در پی تصمیم شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) آغاز شده است که بر اساس آن موضوعات جشنواره استان ها به صورت چرخشی تداوم می یابد.

وی، اظهار داشت: این جشنواره از سال ٨٦ در استان آغاز شد و تا کنون با فراز و فرودهایی همراه بوده است و از این تاریخ سومین بار است که این جشنواره در استان برگزار نمی شود.

فرخنده، گفت: در این بین استان میزبان دو دوره جشنواره آموزه های سیاسی از دیدگاه امام رضا(ع) و همایش علمی و پژوهشی تئاتر رضوی بوده است و امسال نیز به جای آن شب های فرهنگ رضوی در مرکز استان و ٧ شهرستان استان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ  وارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: با موافقت مرکز هنرهای نمایشی کشور و نیز معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع جشنواره ملی آیات را میزبانی خواهیم  کرد.

حسین فرخنده، افزود: دایره موضوعی این جشنواره گسترده تر است و هنرمندانی که در عرصه تئاتر دینی کار می کنند از قدرت انتخاب بیشتری برای تعیین موضوع برخوردار هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.