خراسان شمالی- سرپرست کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: در سال ۹۷، بیش از۱۵ هزار مورد کلرسنجی و ۱۳هزار و ۹۳۸ مورد آزمایش میکروبی و ۸۹۳ مورد آزمایش شیمیایی بر روی آب آشامیدنی روستاها انجام شده است.

مطلوبیت ۹۹درصدی کیفیت آب شرب روستاهای خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان شمالی، رضا قربانپور از کلرسنجی و پایش روزانه شبکه های توزیع آب شرب روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: تامین آب شرب سالم و بهداشتی مهمترین وظیفه شرکت آبفار بوده و کنترل سلامتی آب بر عهده این اداره استکه در این راستا، آزمایش و کنترل پارامتر های کیفی آب در آزمایشگاه توسط کارشناسان شرکت آبفار و با دقت و حساسیت انجام می گیرد.
 

وی با بیان این که در سال ۹۷، بیش از۱۵ هزار مورد کلرسنجی و ۱۳هزار و ۹۳۸ مورد آزمایش میکروبی و ۸۹۳ مورد آزمایش شیمیایی بر روی آب آشامیدنی روستاها انجام شده است گفت: نتیجه آزمایشات انجام شده نشان از کیفیت و سلامت ۹۹ درصدی از لحاظ عدم آلودگی میکروبی آب شرب روستاهای استان دارد.
 

وی در پایان با اعلام مطلوبیت میزان کلر باقیمانده در بیش از ۸۰ درصد از کلرسنجی های انجام گرفته از منابع تولید، مخازن ذخیره و خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب شرب روستاها بیان داشت: پس از آنالیز و بررسی کیفی و کمی آزمایشات و اطمینان ازسلامت کامل، آب تولیدی، به مصرف مشترکین می رسد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.