قزوین_مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین از برگزاری مسابقه مفاهیم قرآن کریم ویژه اصحاب رسانه، فرزندان و خانواده های آنان به مناسبت گرامیداشت ماه مبارک رمضان خبر داد.

اصحاب رسانه قزوین در مسابقه مفاهیم قرآن به رقابت می پردازند

محمدکشاورز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن تبریک حلول ماه مهمانی خداوند در فصل زیبا و پر برکت بهار، اظهار داشت: ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت، حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن محسوب می شود و به فرموده امام محمد باقر(ع): «هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است».

وی افزود: قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه ای که همه برنامه ها و رموز تکامل را دربردارد و این کتاب آسمانی، سخن خدا است و عمل به آن، پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت را به همراه دارد.

کشاورز یادآور شد: در ماه مبارک رمضان برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلفی پیش بینی شده است؛ برای نمونه مسابقه مفاهیم سوره قلم از تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی در ماه مبارک رمضان برای خانواده فرهیخته و بزرگ رسانه استان برگزار می‌شود که از جمله اهداف برگزاری این مسابقه می توان به ترویج فرهنگ توجه به مفاهیم قرآنی و بهره‌برداری از آیات قرآن اشاره کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین با اشاره به ویژگی های سوره گفت: سوره قلم، از سوره های قرآن کریم، شصت و هشتمین سوره قران کریم است که ۵۲ آیه دارد و در مکه نازل شده است و به «ن والقلم » نیز شهرت دارد و در جزء ۲۹ جای گرفته است؛ از آیات مشهور آن، آیه «و ان یکاد» و آیه «خُلق عظیم» است که پیامبر (ص) دارای اخلاقی والا را معرفی می‌کند.

وی گفت: بیان عظمت قلم، مقام و عظمت رسول خدا (ص)، نزول عذاب های الهی، شرح سرنوشت پرهیزکاران و بدکاران موضوعات مطرح شده در این سوره است.

کشاورز ادامه داد: این مسابقه شامل ۱۰ سؤال است که از متن تفسیر طرح شده است و تفسیر سوره قلم به صورت پی دی اف ( PDF ) در سایت سازمان بسیج رسانه به آدرس http://basijmedia.ir و در شبکه های اجتماعی منتشر شده است و علاقه مندان می توانند با ارسال پاسخ نامه به آدرس پستی: قزوین ، شهرک کوثر، خیابان اندیشه، نبش خیابان ابوذر جنوبی، پلاک ۹ یا فکس به شماره ۳۳۷۸۵۱۰۰ و یا ارسال مشخصات خود و شماره گزینه های صحیح به صورت یک عدد ۱۰ رقمی از چپ به راست به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۲۸۸۳۹ در این مسابقه معنوی و فرهنگی شرکت کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین یادآور شد: گفتنی است که برنامه های مختلفی در طول سال از سوی این سازمان برگزار می شود که برگزاری سلسله نشست های «دفاع همچنان باقی است» از جمله این برنامه ها محسوب می شود.

وی عنوان کرد: این نشست در ۱۸ اردیبهشت ماه سالجاری با حضور دکتر عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان و جمعی از مدیران و خبرنگاران استان در روز چهارشنبه مصادف با ۱۸ اردیبهشت در ساعت ۱۸ در سالن جلسات شهید حسنپور واقع در چهارراه بنیاد شهید، سپاه ناحیه قزوین برگزار و به موضوعات مختلفی اشاره شد.

کشاورز، برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر را از سایر برنامه های سازمان بسیج رسانه استان عنوان و اضافه کرد: این جشنواره به صورت همزمان با سایر استان های کشور در استان قزوین نیز برگزار می شود و استقبال مناسبی از آن توسط مخاطبان صورت می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.