رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود گذشت ۱۰ روز از فرصت دو ماهه ایران به اروپایی‌ها برای اجرای تعهدات برجامی‌شان هنوز هیچ اقدام عملی از سوی آنان در این باره مشاهده نشده است.

امید داشتن به اروپایی‌ها برای اقدام عملی در دو ماه آینده کار بیهوده‌ای است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) نشست غیرعلنی به ریاست علی لاریجانی داشت.

در همین زمینه، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: رئیس مجلس در این نشست عنوان کرد که اروپایی‌ها در طول حدود یک سال گذشته از زمان خروج آمریکا از برجام اقدام عملی را در خصوص مسائل بانکی در قالب برجام صورت نداده‌اند و مهلت دو ماهه ایران به آنها در واقع یک فرصت مجدد برایشان به شمار می‌رود. 

وی افزود: لاریجانی گفت که با وجود گذشت ده روز از فرصت دو ماهه به اروپایی‌ها برای انجام اقدام عملی در خصوص تسهیل امور بانکی برای ایران در قالب برجام هنوز اقدام عملی از جانب آنها مشاهده نشده که البته پنجاه روز دیگر آنها برای این کار فرصت دارند. 

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اروپایی‌ها حتی همان اینستکسی را هم که می‌گفتند در واقع هیچ سودی برای ایران هم نداشت را نیز اجرایی نکردند و ما کوچکترین اقدام عملی از جانب اروپایی‌ها شاهد نبودیم. امید داشتن به اروپایی‌ها برای انجام اقدام عملی در دو ماه آینده کار بیهوده‌ای است. 

حاجی دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: براساس اینستکس بنا بود تا ایران نفت خود را به اروپا بفروشد و وقتی این میزان نفت فروخته شده در این سامانه نشست، ایران می‌توانست در مقابل از شرکت‌هایی که اروپا مشخص کرده بود مواد غذایی و دارویی و تجهیزات پزشکی‌ای که آنها مشخص کرده بودند خریداری کند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.