همدان- مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان گفت : اسامی دریافت کنندگان تسهیلات کم بهره اشتغال پایدارمنتشر شد

پرداخت ۲۱۸۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،احمد توصیفیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد : دراستان همدان تاکنون ۱۵۵۱ نفر از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وعشایری بهره مند شده اند و مبلغ تسهیلات پرداختی ۲۱۸۳ میلیارد ریال می باشد و به طرح های اولویت دارپرداخت شده است که ۸۰۸ طرح آنها در بخشش صنعت ، ۶۹۰ طرح در بخشش کشاورزی و ۶۱ طرح در بخش خدمات بوده است همچنین ۶۱ درصد به طرح های جدید ، ۴۵ درصد طرح های توسعه و ۴ درصد سرمایه در گردش به طرح های موجود جهت افزایش ظرفیت تولید تعلق گرفته است .

توصیفیان افزود: از آنجائیکه رسته مبل و منبت صنایع دستی ازجمله چرم سفال وسرامیک ، فرش ، گلیم ،رسته پوشاک از رسته های اولویت داراستان می باشد بیشترین تسهیلات پرداختی به این  رسته ها پرداخت شده است .

وی گفت: طرح های دستگاه حمایتی کمیته امداد امام خمینی ( ره ) بهزیستی و بنیاد شهید پس از ثبت نام در سامانه کارا و تایید دستگاه اجرایی استان به کمیته اجرایی ملی در تهران ارسال شده و پسازتایید به بانک های عامل معرفی می گردند که تاکنون ۵۶۱ طرح توسط بانک های عامل از طرح های حمایتی پرداخت شده است که بیشترین  طرح ها  دررسته دام بوده که به افراد تحت پوشش دستگاهی حمایتی پرداخت شده است .

وی بیان کرد  :در جهت راستی آزمایی از طرح های علاوه بر نظارت استانی ، ۹ کمیته نظارت شهرستانی تشکیل و از طرح ها بازدید بعمل آورده و در صورت  مشاهده انحراف از طرح ، مراتب جهت برخورد قانونی و دین به حال نمودن تسهیلات پس از تصویب ستاد نظارت به بانک های عامل اعلام می گردد .

 توصیفیان افزود : با توجه به تاکید دولت تدبیر و امید به شفافیت هر چه بیشتر و بنا  به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تاکیدات مهندس شاهرخی استاندارهمدان، اسامی دریافت کنندگان تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار روستایی به تفکیک اشتغال مورد تعهد و دستگاه اجرایی تایید کننده به تفکیک در وب سایت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان و همچنین وب سایت وازرت تعاون منتشر شد ه است .

وی افزود : داده های مربوط به جداول پرداخت تسهیلات از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بصورت ماهانه به روزرسانی می شود.

توصفیان تاکید کرد : در صورت وجود انحراف، سیستم بانکی بر اساس شیوه نامه نحوه مواجهه با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان تسهیلات اقدام لازم را می بایست عملیاتی کند.

انتهای پیام//.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.