یک مشتری هندی نفت ایران پیشنهاد عربستان را برای نفت اضافی به منظور جبران بشکه های از دست رفته نفت ایران به خاطر تحریم های آمریکا قبول کرده است.

رویترز:مشتری هندی نفت ایران از عربستان خرید می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به نقل از رویترز، تنها یک مشتری هندی نفت ایران پیشنهاد عربستان را برای نفت اضافی به منظور جبران بشکه های از دست رفته نفت ایران به خاطر تحریم های آمریکا قبول کرده است و ۲ میلیون بشکه نفت برای ماه ژوئن از عربستان می خرد.

  ماه گذشته عربستان سعودی بشکه‌های نفت خود را به خریداران هندی برای جبران نفت ایران پیشنهاد داد. آمریکا تهدید کرده است که کشورهایی را که از ایران نفت وارد کنند تحریم می‌کند.

 آمریکا در نوامبر سال گذشته تحریم هایی علیه ایران وضع کرد ولی به هشت کشور از جمله هند معافیت داد تا نفت ایران را وارد کنند.

 هند می توانست حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کند ولی ماه گذشته واشنگتن این معافیت ها را لغو کرد و اعلام کرد که خریداران باید واردات نفت از ایران را متوقف کنند و گرنه  تحریم میشوند.

پالایشگاه های دولتی ایندین اویل، بهارات پترولیوم، مانگالور و هیندوستان پترولیوم  ۶۰ درصد از ۵ میلیون ظرفیت پالایش نفت هند را تشکیل می‌دهند و از  نوامبر سال گذشته از ایران نفت می خریدند.

در ژانویه و آوریل ۲۰۱۹، هند ۳۰۴۵۰۰ بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد.

 در ژوئن عربستان ۲۵۰ هزار تن معادل ۲ میلیون بشکه در روز نفت به پالایشگاه مانگالور می فروشد که بیش از نیاز معمول ۳۲۰ هزار بشکه ای این پالایشگاه است.

 یک منبع آگاه گفت  احتمال دارد پالایشگاه مانگالور این نفت اضافی را قبول نکند چون وضعیت اضطراری اعلام کرده و بخشی از پالایشگاه را به خاطر کمبود آب بسته است.

 یک منبع پالایشگاهی هند گفت:« در سیستم ما نفت امارات و عراق بهتر از نفت عربستان است».

 ایندین اویل، بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم درخواستی برای نفت اضافی عربستان پس از بالا رفتن قیمت این نفت برای آسیا نداده‌اند.

 وقتی ایران در ۲۰۱۲ تحریم بود ،عربستان و عراق سهمشان را در بازار آسیا افزایش دادند ولی از آن زمان  مسیرهای تجارت تغییر کرده و نفت آمریکا وارد بازار شده است.

 عربستان باید بخشی از کمبود نفت ایران را جبران کند ولی نه همه آن را. سیاست واردات نفت هند بسیار انعطاف پذیر است و آنها وابسته به یک یا دو تولید کننده خاص نیستند.

  هند می خواهد  منابع واردات خود را متنوع تر کند تا فقط از خاورمیانه نباشد. دلیل آن هم مشکلات بسیار ژئوپلیتیکی در این منطقه است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.