مازندران- مدیرکل امور مالیاتی مازندران بیشترین فرار مالیاتی را از آنِ حوزه خدمات دانست.

بیشترین فرار مالیاتی در بخش خدمات اتفاق می افتد

 علی اکبر حمزه ای در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه بیشترین فرار مالیاتی در بخش خدمات اتفاق می افتد، اظهار کرد: فرار مالیاتی در استان مازندران نسبت به استان های صنعتی کمتر است چراکه اغلب مؤدیان ما در بخش کشاورزی و خدمات فعال بوده و اثبات فرار مالیاتی شان سخت است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا همکارن امور مالیاتی برخورد از بالا به پایین با مؤدیان داشته و مغرور هستند، تلویحاً این مساله را تایید و توضیح داد: برای اینکه همکاران مان برخورد کمتری با مؤدیان مالیاتی داشته باشند، پرونده ها را درجه بندی کرده و کلیه اقدامات بصورت سیستمی صورت می گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اشاره به اینکه جزو پاک ترین دستگاه های اجرایی هستیم افزود:  بطوریکه با همکاران متخلف بی رحمانه ترین برخورد را انجام می دهیم و بعنوان نمونه همکاری را برای ۴ میلیون تومان تخلف اخراج کردیم.

حمزه ای از وجود دادستان ویژه در اداره امور مالیاتی خبر داد و یادآور شد: مالیات با درآمد کشور ارتباط مستقیمی داشته و جای هیچگونه اغماضی نیست.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران به پیاده سازی نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی اشاره کرد و گفت: این نظام یکپارچه در راستای شفافیت در فعالیت های اقتصادی عملیاتی خواهد شد.

حمزه ای از واریز ۳۰۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از عوارض های دریافتی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان خبر داد و تاکید کرد: شهرداری ها باید پروژه هایی که از محل مالیات اجرایی می شود را به مردم اطلاع رسانی کنند تا مردم بدانند که مالیات پرداختی شان در زمینه های عمرانی و شهری هزینه می شود.

وی در این زمینه از شهردار ساری تقدیر کرد که اجرای پروژه های عمرانی که از طریق مالیات اتفاق افتاد را به اطلاع مردم رساند.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران در رابطه با فرار مالیاتی پزشکان با اشاره به اینکه ۹۵ درصد اطبّا دارای دستگاه کارتخوان هستند، خاطرنشان کرد: کلیه پزشکان، داروسازن و پیراپزشکان موکلف شدند پایانه فروشگاهی داسته باشند.

حمزه ای از بازرسی هایی سرزده توسط گروه های زبده فنی در این زمینه خبر داد و گفت: تمرکزمان برروی مؤدیان بزرگ مالیاتی بوده چرا که ۷۴ درصد درآمدها مربوط به ۲ درصد مؤدیان مالیاتی است.

وی با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد جرایم بنگاه های اقتصادی بخشیده می شود، خاطرنشان کرد: بنا به شرایط، حاضر به تقسیط بدهی های مالیاتی بنگاه های اقتصادی هستیم.

 مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اشاره به اینکه سال سخت مالیاتی را بدلیل وضعیت بد بنگاه های اقتصادی در پیش داریم، گفت: در سال گذشته ۱۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از معوقات را وصول کردیم.

حمزه ای با بیان اینکه ۹۵ درصد درآمدهای استان از طریق مالیات محقق می شود، افزود: کل درآمدهای وصول شده در سال گذشته ۱۴۹۰ میلیارد تومان بوده است که رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.