همزمان با روز ملی خیام ۲۸ اردیبهشت‌ماه همایش دو زبانه بزرگداشت حکیم عمر خیام در نیشابور برگزار می‌شود.

همایش دو زبانه بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، همایش علمی خیام روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش دانشگاه نیشابور برگزار می‌شود، داود عمارتی‌مقدم در نشست خبری که برای این همایش برگزار شده بود، عنوان کرد: چهار بار همایش خیام در این دانشگاه برگزار شده است که متولی آن‌ها به ترتیب گروه ادبیات، فیزیک، ریاضی و زبان انگلیسی بوده‌اند.

دبیر اجرایی این همایش ادامه داد: در همایش سال جاری پنج سخنران خیام‌شناس میهمان برنامه پژوهشی ما هستند که هر کدام در این زمینه صاحب نظرند. محوریت این همایش ترجمه آثار خیام به زبان‌های دیگر است و وظیفه ما فقط اجرای همین همایش علمی است.

عبدالمجید جعفری‌سرای عضو هیات علمی زبان انگلیسی دانشگاه نیشابور نیز در این نشست گفت: به دلیل تخصصی بودن موضوعات بعضی از سخنرانان همایش با زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. همایش‌های قبلی ما به خصوص در دوره اول موضوعات عامه‌ای بودند.

وی عنوان کرد: دانشجویان ادبیات انگلیسی مشکلی در فهمیدن موضوعاتی که به زبان دیگر مطرح می‌شوند، ندارند و در رشته‌های دیگر نیز کسانی هستند که مسلط به زبان انگلیسی باشند.

جعفری‌سرای گفت: سخنرانی به زبان انگلیسی علاوه‌بر ایجاد تنوع، بستر بین‌المللی شدن این همایش‌ها را در سال‌های آینده فراهم می‌کند.

عضو هیات علمی زبان انگلیسی دانشگاه نیشابور گفت: سخنرانانی که به عنوان میهمان در همایش شرکت می‌کنند از استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.