عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در باره استیضاح وزیر کشور هنوز به هیئت رئیسه چیزی اعلام نشده است.

دولت توجهی به بی ثباتی درمسوولیتهای حساس خراسان رضوی ندارد/ درخواستی برای استیضاح وزیر کشور به هیئت رئیسه مجلس نرسیده

امیرحسین  قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهارداشت: فرمانداری شهرستان مشهد مدت ها است که با سرپرست اداره می شود و بارها به وزارت کشور بابت این موضوع گلایه و نگرانی خود را اعلام کرده ایم .

وی با بیان اینکه متاسفانه فرایند جابه جایی ها در داخل دولت بسیار کند است ، تصریح کرد: بارها به وزارت کشور اعلام کرده ایم که هر چه سریعتر تکلیف پست های حساس در استان خراسان رضوی که مسکوت مانده و با سرپرست اداره می شوند را مشخص کند .

نماینده مردم مشهد افزود: از طرفی استانداری خراسان رضوی نیز باید نسبت به معرفی افراد سرعت عمل داشته باشد تا فرایند تایید و بررسی گزینش های افراد در وزارت کشور زودتر صورت بگیرد.

وی با انتقاد نسبت به اینکه در طول 4سال گذشته ،فرمانداری  مشهد بارها با جابه جایی فرماندار مواجه شده است، ادامه داد: اگرچه نسبت به این بی ثباتی در اداره پست های حساس در استان معترض و نگران هستیم و بارها نیز به مسئولان مربوطه تذکر و یادآوری کرده ایم اما همچنان شاهد هستیم که آنها نسبت به این تذکرهای ما بی اعتنا هستند و اقدام عملی از سوی آنها مشاهده نمی شود.

 قاضی زاده هاشمی  بیان داشت: اما این واقعیت نیز وجود دارد که نمایندگان مسئول انتصابات نیستند و تعلل در چنین مسائلی از عهده اختیارات نمایندگان خارج می باشد  و جزو اختیارات خاص دولت است و نمی توان در ان دخالت مستقیم داشته باشند.

وی  در مورد استیضاح وزیر کشور نیز اظهار داشت:تاکنون در این باره چیزی به هیئت رئیسه مجلس نرسیده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد قانون استانی شدن انتخابات نیز افزود: این قانون در حال حاضر در مرحله بررسی در شورای نگهبان است و هنوز این شورا نظر خود را در باره این قانون به مجلس ارسال نکرده است که ایرادات گرفته شده مشخص و برطرف شود، از طرفی  این شورا نیز طبق قانون برای بررسی قوانین ارسال شده به آن ، ده روز فرصت قانونی و ده روز نیز فرصت استمهال  دارد؛ از این رو این شورا از فرصت استمهال خود نیز استفاده کرده و ده روز بررسی این قانون را تمدید کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.