البرز- هیئت تیراندازی استان البرز که در چندسال اخیر دوران شکوفایی و توسعه خود را سپری می کند و ارتقاء جایگاه خود در جدول رده بندی فدراسیون را شاهد است این روزها با توجه به روند توسعه در استان گویا روحی تازه پیداکرده و نشاط وشادابی متفاوتی به آن تزریق شده است.

اجرای طرح استعدادیابی تیراندازی با عنوان "افطار تا سحر "

به گزارش قدس آنلاین، هیئت تیراندازی استان البرز علیرغم اینکه همواره با کمبود تجهیزات دست و پنجه نرم کرده اما در چندسال گذشته در اغلب رقابت های کشوری  حضور داشته و به عنوان رقیبی قابل احترام برای حریفان محسوب شده و توانسته تعداد ورزشکاران بیمه شده این رشته را تا دوبرابر افزایش دهد.

اولین قدم برای حرفه ای شدن در ورزش، همگانی کردن آن است اقدامی که بخوبی توسط متولیان تیراندازی البرز همواره کارشناسی و اجرا شده به گونه ای که این رشته اکنون در دل ادارات، مدارس و حتی روستاها نفوذ کرده و استعدادهای خاص خود را از اماکن عمومی شناسایی می کند.

رئیس هیئت تیراندازی استان البرز در ارتباط با آخرین وضعیت استعدادیابی و کشف نیروی انسانی مستعد در رشته تیراندازی گفت: نخستین هدف هیئت تیراندازی در سال جاری توسعه این رشته در روستاها بود و در همین راستا طرح استعدادیابی در کلیه روستاها برنامه ریزی شده که تاکنون در برخی از روستاهای طالقان و اشتهارد برگزار و نفرات مستعد در دوره نخست شناسایی شدند.

نرگس کشاورز ادامه داد: به منظور توسعه ورزش و ایجاد نشاط در جامعه مقرر شد تا دور دوم طرح استعدادیابی با عنوان "افطار تا سحر" در ماه مبارک رمضان پیگیری شود، این اقدام علیرغم تفریح عمومی شناسایی استعدادهای جدید را نیز بدنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که از تعداد ۶۴ نفر شناسایی شده، تیراندازان برتر بر اساس رده بندی سنی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد، گفت: در نهایت از بین ۶۴ نفر برگزیده در مراحل مختلف استعدادیابی ۳۲ نفر به مسابقات قهرمانی کشور اعزام و ۳۲ نفر دیگر راهی رقابت های لیگ خواهند شد.

رئیس هیئت تیراندازی استان البرز تصریح کرد: همواره در تلاش هستیم تا فرایند استعدادیابی را بصورت کارشناسی انجام دهیم یعنی در مرحله نخست میزان علاقه مندی افراد سنجیده می شود و در مراحل بعدی ورزشکاران با گذراندن کلاس های آموزشی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

کشاورز ضمن تحلیل دوره ۴ ساله ریاست خود در هیئت تیراندازی استان البرز گفت: در طول این مدت علاوه بر تعمیر و بهسازی سالن مالک اشتر، خرید سلاح و برنامه ریزی و توجه بر رده های پایه و راه اندازی پایگاه تیراندازی در شهرستان ها، به توسعه زیرساخت های انسانی، اداری، فنی و تجهیزاتی رسیدگی شده و در واقع بسترسازی لازم جهت گام برداشتن در مسیر توسعه ایجاد شده است و این در حالی است که یکی از اهداف هیئت در سال جاری توزیع عادلانه استفاده از خدمات ورزشی در سطح استان است که جهت تحقق آن بخش روستایی و همگانی فعالیت خاصی به نسبت گذشته خواهد داشت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز اغلب شهرستان های البرز دارای پایگاه تیراندازی هستند و ورزشکاران سطح استان می توانند به راحتی در این رشته فعالیت کنند و این نوید را می دهیم که با مشخص شدن تکلیف سایت مطهری حتی می توانیم از مسابقات داخلی میزبانی کنیم.

رئیس هیئت تیراندازی استان البرز گفت: در حد توان تلاش کردیم تا با بخش خصوصی تعاملات لازم را داشته باشیم و تجهیزات مورد نیاز ورزشکاران را تامین کنیم این در حالی است که در برنامه توسعه رشته تیراندازی که طراحی کرده ایم نه تنها هیچ کاری را پایان یافته نمی دانیم بلکه سعی می کنیم بصورت کارشناسی شده و اصولی در مسیر پیشرفت و توسعه این رشته گام برداریم.

هم افزایی در مسیر توسعه ورزش

نرگس کشاورز ضمن اشاره به اهمیت هم افزایی و نقش پررنگ آن در مسیر توسعه ورزش گفت:  در هیئت تیراندازی بدنبال برقراری تعامل با ادارات، آموزش و پرورش، رسانه ها و تمامی نهادهایی هستیم که می توانند با حضور خود قدمی مثبت جهت توسعه ورزش تیراندازی بردارند.

وی از تعامل هیئت تیراندازی استان البرز با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی خبرداد و گفت: در همین راستا تفاهم نامه ای با سپاه منعقد شده مبنی بر اینکه ورزشکاران رشته تیراندازی بتوانند از تجهیزات این ارگان استفاده کنند و در مقابل هیئت نیز خدماتی نظیر تربیت نیرو و مربی ماهر درتیراندازی را برعهده گیرد.

متولی تیراندازی در البرز تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه ای در خصوص استفاده از سالن های سطح شهر با شهرداری به امضا رسید. اداره کل ورزش و جوانان استان البرز نیز به مانند همیشه توسعه ورزش را در دستور کار خود دارد و بدون شک مجموع این اقدامات توسعه تیراندازی را در آینده نزدیک به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.