سید ناصر موسوی لارگانی گفت: گرانی و احتکار کالاهای اساسی از سوء مدیریت مدیران و رفتارهای برخی از آنان، ناشی می‌شود. گرچه مسئولان نیازهای بازار را به خوبی می‌دانند اما اقدامی از سوی آنان صورت نمی‌گیرد و نظارت آنگونه که باید باشد، نیست.

گرانی‌ها منشأ خارجی ندارد/ دولت جدیتی برای مبازره با گرانی و مدیریت بازار ندارد

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های ذیربط درخصوص گرانی و کمبود کالاهای اساسی همچون شکر و غلات در بازار، اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان مجلس بیش از دو ماه است از رئیس مجلس درخواست کرده‌اند جلسه غیر علنی برای بررسی معیشت مردم و مشکلات اقتصادی برگزار شود اما متأسفانه هنوز این جلسه برگزار نشده است، این درحالی است که یکی از وظایف ذاتی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نظارت بر اجرای قوانین و بهبود شرایط زندگی مردم با بکارگیری قوانین مربوطه است.

موسوی لارگانی افزود: در حال حاضر مردم در رفع نیازهای معیشتی خود در تنگنا به سر می‌برند و گذران زندگی سخت است. شاید هیچ زمانی در طول چهل سال اخیر خصوصاً در این روزها شرایطی که در حال حاضر وجود دارد رخ نداده بود. این روزها مردم  روزه دار باید با سختی دنبال تأمین مایحتاج خود باشند و گرچه مسئولان هم نیازهای بازار را به خوبی می‌دانند اما کاری صورت نمی‌گیرد و نظارتی که باید باشد نیست.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گرانی ها منشأ خارجی ندارد و عده ای برای سود و منفعت خودشان موضوعاتی مانند تأثیر تحریم ها را مطرح می کنند و به افزایش گرانی ها و کمبود مواد غذایی دامن می‌زنند. گرانی و احتکار کالاهای اساسی از سوء مدیریت مدیران و رفتارهایی که برخی از آنان دارند، ناشی می شود. برخی از مسؤولان به صورت عامدانه سعی در ایجاد نارضایتی مردم و التهاب بازار و افزایش قیمت‌ها دارند.

برخی کالاها در گمرک انبار شده است

نماینده مردم فلاورجان ضمن از کمبود شکر در بازار در روزهای اخیر، تصریح کرد: رئیس غله کشور و معاونت بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی از یکسو مدعی است که  انبارها پر از شکر است اما این درحالی است که در برخی شهرها مانند اصفهان شاهدیم حواله‌هایی که برای شکر صادر شده را باطل می‌کنند و حتی چند روزی شکر در بازار اصفهان موجود نبوده است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: برخی از کالاها منشأ خارجی ندارد و وارداتی نیست که بگوییم علت گرانی آن بدلیل تأثیر ارز است. متاسفانه محصول رطب و خرمایی که در داخل کشور وجود دارد، برای تولید هر دانه آن حدود ۴۰۰ تومان هزینه می‌شود. معمولاً این مواد غذایی جزو محصولاتی بوده که در ایام ماه رمضان از افزایش قیمت آن جلوگیری می شد و بازار تحت کنترل قرار می‌گرفت اما به نظر می‌رسد امسال دولت جدیت و اهتمامی برای مبازره با گرانی و مدیریت بازار ندارد.

موسوی لارگانی اظهار داشت: همچنین برخی از کالاها در گمرکات کشور انبار شده و برای صاحب آن کالا خسارت دیرکرد محاسبه می گردد، باید ورود آن به بازار آزاد شود تا نیاز مردم تأمین و قیمت‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.