صلاح زواوی در سخنانی به مناسبت هفتاد و یکمین سالروز اشغال فلسطین موسوم به روز نکبت بر شکست توطئه جدید آمریکایی صهیونیستی موسوم به معامله قرن تاکید کرد.

توطئه جدید آمریکایی صهیونیستی محکوم به شکست است/ اسرائیل حتی از یک وجب خاک فلسطین عقب‌نشینی نمی‌کند
به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، صلاح زواوی امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در محل سفارت فلسطین در تهران، وحدت و مقاومت را تنها راه برای شکست توطئه‌ها و طرح‌های دشمنان علیه ملت فلسطین دانست و طرح جدید آمریکا علیه مسئله فلسطین موسوم به معامله قرن را محکوم به شکست دانست.

زواوی در این کنفرانس مطبوعاتی که با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، در ابتدا فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به مقام معظم رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و از حمایت‌های مستمر و بی دریغ ایران از ملت و مسئله فلسطین تقدیر کرد.

وی به جاری شدن سیل اخیر در برخی استان‌های کشور هم اشاره و با ملت و  دولت ایران در  این زمینه ابراز همدردی و  همبستگی کرد.

سفیر فلسطین به بی تفاوتی جامعه جهانی به مسئله فلسطین به ویژه کشورهای عربی و موضع ضعیف و انفعالی  اتحادیه عرب اشاره کرد و گفت متاسفانه کشورهای عربی در زمینه مسئله فلسطین متفرق هستند و نشست‌های اتحادیه عرب از حد تعارف فراتر نمی‌رود و چیز جدیدی در آن ارائه نمی‌شود.

زواوی با اشاره به ائتلاف آمریکایی صهیونیستی خاطر نشان کرد ما در مرحله جدیدی قرار داریم که آثار و نشانه‌های آن روز به روز روشن‌تر می‌شود، همه روسای آمریکایی با صهیونیسم جهانی ائتلاف استراتژیک برقرار کردند، هدف از پروژه صهیونیستی سیطره همه جانبه بر منطقه و ملت‌ها و ثروت‌ها و امور و مقدرات آنهاست.

سفیر فلسطین، مرحله نخست پروژه صهیونیسم جهانی را اشغال سرزمین فلسطین در سال 1948 دانست که هرتزل پنجاه سال پیش از اشغال فلسطین در جریان کنفرانس بال در سال 1897 گفته بود که به صراحت از تشکیل دولتی برای صهیونیسم سخن گفته بود.

زواوی با بیان اینکه اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی به همین سادگی محقق نشد، بلکه خون‌های زیادی از ملت فلسطین بر زمین ریخته شد و صهیونیست‌ها مرتکب جنایات فراوانی شدند، خاطر نشان کرد پروژه صهیونیستی فراتر از اشغال سرزمین تاریخی فلسطین است، طرح آنها تنها تشکیل اسرائیل در سرزمین فلسطین نیست، بلکه طرح آنها تشکیل اسرائیل بزرگ است که در نقشه‌ای که بر روی پول رژیم صهیونیستی حک شده،‌مشخص است، طرح آنها تشکیل دولت یهودی در صحرای سینا، تمام سرزمین تاریخی فلسطین، اردن، لبننان، سوریه، عراق و بخشی از خاک عربستان سعودی است، بنابراین ما در برابر یک پروژه بزرگ قرار داریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.