۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 656416

نخستین جلسه از دادگاه اتهامات مرد 60 ساله، مشهور به «گرگ پیر» که متهم به آزار و اذیت و قتل یک کودک ۱۱ ساله در مشهد است، صبح امروز در شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی برگزار شد.

جلسه علنی دادگاه «گرگ پیر» برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین ، نخستین جلسه از دادگاه اتهامات مرد 60 ساله، مشهور به «گرگ پیر» که متهم به آزار و اذیت و قتل یک کودک ۱۱ ساله در مشهد است، صبح امروز در شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی برگزار شد.

این مرد 60 ساله متهم است که در 12 بهمن سال گذشته، پس از انتقال پسر ۱۱ ساله‌ای به نام مرتضی به باغ خود، او را مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس به قتل رساند، پس از آن جسد وی را در چند کیلومتری روستای رباط خاکستری در جاده قدیم نیشابور برد و درون آبراهه‌ای دفن کرده است.

در ابتدای جلسه رسیدگی به اتهامات «گرگ پیر»، رئیس دادگاه در خصوص علت علنی برگزارشدن این دادگاه، اظهار کرد: به‌دلیل اینکه این ماجرا رسانه‌ای شد، تصمیم گرفته شد که نتایج آن نیز به‌طور دقیق اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه پرونده شامل دو قسمت است، متذکر شد: یک قسمت مربوط به اتهاماتی است که با کیفرخواست به دادگاه اعلام شده که شامل قتل عمد و آدم‌ربایی است و قسمت دیگر که به‌صورت مستقیم وارد دادگاه شده، مربوط به اعمال منافی عفت است که جلسه رسیدگی به آن غیرعلنی است.

معاون دادستان مشهد در قرائت کیفرخواست پس از شرح ماجرا، بیان کرد: پس از اعلام مفقودی این کودک توسط خانواده‌اش، تحقیقات محلی صورت گرفت و با بررسی خط تلفن همراه مقتول وی در 21 بهمن 97 بازداشت شد.

نیره عابدین‌زاده اضافه کرد: با توجه به شکایت شاکی خصوصی و شرح معاینه جسد که علت تامه قتل را فشار جسم نواری‌شکل بر عناصر حیاتی گردن اعلام کرده، برای متهم درخواست تعیین مجازات و اجرای مجازات به‌نحو علنی شده است.

سپس به‌منظور تفهیم اتهام، متهم به شرح ماجرا و نحوه قتل کودک پرداخت که رئیس دادگاه به وجود تناقض در اظهارات وی اشاره کرد، به همین دلیل متهم و وکیل وی در زمینه توضیحات و پاسخ‌های خود را به دادگاه ارائه کردند.

متهم در آخرین دفاع خود در اولین جلسه از دادگاه رسیدگی به اتهاماتش، گفت: من قتل را به‌گردن می‌گیرم، اما علت قتل برخورد سر مقتول به استخر بوده است، نه کشیدن کمربند به دور گردنش، همچنین آدم‌ربایی اتفاق نیفتاده و کودک با میل خود سوار خودروی من شد.

در این مرحله، رسیدگی به قسمت اول این پرونده که اتهامات قتل عمد و آدم‌ربایی به‌صورت علنی است، به پایان رسید و پس از پایان زمان تنفس، جلسه رسیدگی به قسمت دوم اتهامات این پرونده که مربوط به اعمال منافی عفت است، به‌صورت غیرعلنی برگزار شد.

منبع :فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.