رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: مردم از ورود به بازار خودرو به قصد سرمایه‌گذاری بپرهیزند چرا که این بازار بین 20 تا 30 درصد حباب دارد و اگر تلاش دولت برای افزایش تولید به ثمر برسد، متضرر خواهند شد.

 مردم از سرمایه‌گذاری در بازار خودرو بپرهیزند/ قیمت­‌گذاری خودرو، اشتباه تاریخی دولت بود

محمدرضا نجفی‌منش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین ضمن تأکید بر اینکه بورس و حوزه تولید خودرو منافع ملی را تأمین و ارزش سرمایه مردم را هم به نحو مطلوب حفظ خواهد کرد، ادامه داد: واقعیت این است که در یک سال گذشته آنها که به قصد سوداگری، خودرو پیش خرید کردند بین 20 تا 170 میلیون تومان در هر خودرو سود بردند. متاسفانه کسی که دلال است، منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می­دهد اما چون قیمت‌ها در بازار خودرو به شدت حبابی است، توصیه می­‌کنیم فقط مصرف کننده واقعی به آن ورود کند.

وی ادامه داد: قیمت­‌گذاری خودرو، اشتباه تاریخی دولت بود و وجود تفاوت فاحش بین نرخ کارخانه و بازار، حاشیه سودهای گزافی برای سوداگران فراهم آورده است. به گفته وی به دلیل دخالت دولت در قیمت­‌گذاری و پایین نگه داشتن قیمت کارخانه در سال گذشته خودروسازان هم 20 هزار میلیارد تومان زیان دیده­­اند لذا اگر دولت از مداخله در قیمت­‌گذاری کنار بکشد، قطعاً سوداگری کاهش خواهد یافت و مردم هم به صورت ناخودآگاه با دشمنان اقتصاد ایران، همگام نخواهند شد.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.