معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از توزیع نامحدود شکر با قیمت ۳۴۰۰ تومان در واحدهای صنفی سطح استان خبر داد.

عرضه شکر  دولتی بدون محدودیت آغاز شد / بارشهای مناسب قیمت گوشت را بالا برد/توزیع هدفمند گوشتهای وارداتی میان نیازمندان

علی رسولیان در گفت و گو با قدس آنلاین عنوان کرد: امروز در ستاد تنظیم بازار تصمیم بر این شد که شکر بدون محدودیت در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد. بر این اساس قیمت شکر به صورت فله ۳۴۰۰ تومان و به صورت بسته بندی ۴۰۰۰ تومان است. این شکرها در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های کارگری و کارمندی و تعاونی های روستایی قابل خریداری است.

وی بیان داشت: قبول دارم که قیمت ها بالاست اما مسئولان استان تلاشهای زیادی را برای کاهش قیمت های کاذب و کنترل آنها داشته اند. نرخ های کالاهای اساسی در استان پایین تر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که قیمت های کشوری به شدت قیمتهای استان را تحت تاثیر قرار می دهد. ضمن اینکه به طور متوسط روزانه سه میلیون نفر به عنوان زائر و مسافر در استان حضور دارند. درواقع باید جمیعت استان را ۹ میلیون و چهارصدهزار نفر در نظر بگیریم. مسئولان استانی باید نیازهای غذایی این جمعیت انبوه را تامین کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: فاصله استان از مرزهای آبی که گوشت و مرغ وارداتی از طریق آن وارد کشور می شوند بسیار دور است. در نتیجه هزینه حمل و نقل بسیار افزایش پیدا می کند. به رغم این مشکلات متوسط قیمت خدمات در استان کمتر از متوسط کشوری است.

وی اعلام کرد: امروز قیمت مرغ در استان ۸۹۰۰ تومان و در مشهد ۸۵۰۰ تومان است. لاشه گوسفندی در استان ۸۴۰۰۰ تومان و خرما ۲۹۰۰۰ تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت مرغ در روزهای اخیر روندی کاهشی داشته ، اما قیمت گوشت قرمز افزایش یافته است، اظهار کرد: قیمت مرغ رابطه مستقیمی با نهاده ها دارد. چندین ماه پیش در چارچوب قرادادهایی با مرغداران ،  نهاده ها و خوراک طیور را تهیه کردیم و آنها توانستند بدون دغدغه جوجه ریزی انجام داده و گوشت مرغ تولید کنند.  

وی اضافه کرد: اما وضعیت گوشت متفاوت است. دامداران گوشت را براساس وضعیت و شرایط روز به کشتارگاه عرضه می کنند. بدلیل بارندگیهای مناسب ماههای گذشته و وجود مراتع پربار ، دامداران  دام خود را روانه کشتارگاه نمیکنند تا دامهای پروار تر و سنگین تری را عرضه کنند.

رسولیان خاطر نشان کرد: تدبیر مدیران استانی در این زمینه واردات گوشت به شیوه های مختلف است. به همین دلیل توانسته ایم قیمت گوشت را از متوسط کشوری پایین تر نگه داریم. محموله های بسیار خوبی از گوشت قرمز وارد استان می شود.

وی در خصوص نحوه و مکان های توزیع گوشت گفت: با توجه به اینکه گوشتهایی که توزیع می شوند قیمت پایین تری نسبت به قیمت های بازار دارند و اگر کنترل نشود مشکلاتی درپی دارد، سعی کرده ایم توزیع را هدفمند کنیم تا این محموله بیشتر به دست افراد نیازمند برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.