قزوین_ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:  ۷ درصد از کمکهای ارسالی به مناطق سیل زده از استان قزوین بوده است.

 ۷ درصد از کمک های ارسالی به مناطق سیل زده از استان قزوین بوده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن آصفی روز سه شنبه در مراسم باران مهربانی جمعیت هلال احمر استان قزوین که با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی خیرین و نیکوکاران برای تأمین بخشی از هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران نیازمند در حسینیه آقا سید جمال برگزار شد، اظهار داشت: از زحمات آقای سیدتقی میری برای برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر داریم.

وی با اشاره به کمک های مردمی در سیل اخیر افزود: در این اتفاق شاهد همکاری خوبی از سوی مردم بودیم و مردم با کمک های نقدی و غیرنقدی خود همدلی مناسبی را نشان دادند به گونه ای که در این راستا با همکاری مردم عزیز استان و خیرین، هلال احمر قزوین توانست در جمع آوری و ارسال کمک های مردمی برای هموطنان سیل زده رتبه سوم را کسب کند و ۷ درصد از کمکهای ارسال شده به مناطق سیل زده از استان قزوین بوده است.
 
آصفی به ماهیت فعالیت های جمعیت هلال احمر پرداخت و یادآور شد: از جمله فعالیت های جمعیت هلال احمر می توان گفت که فعالیت ها بر مبنای فعالیت های داوطلبانه و تسکین آلام بشری و با هدف یاری رساندن به نیازمندان است که متناسب با فعالیت های امدادی جمعیت هلال احمر (امداد و نجات-اسکان اضطراری- ارزیابی)، این ارگان جزء ارگان هایی است که می تواند کمک ها را کاملا هدفمند جمع آوری و ارسال کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: مجمع خیرین در استان قصد دارد در راستای اهداف بشر دوستانه فعالیت کند و با همت اعضای این مجمع و طبق برنامه ریزی های انجام شده در آینده یک منطقه از مناطق سیل زده برای احیای واحدهای مسکونی، در نظر گرفته می شود.

به گفته وی، میزان کمک‌های نقدی مردم استان برای کمک به سیل زدگان ۴ میلیارد ریال و ارزش کمک‌های غیرنقدی ۴۵ میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است که ۲ هزار و ۸۰۰ امدادگر و ۲هزار و ۷۵۰ جوان و داوطلب فعال با جمعیت هلال احمر همکاری می‌کنند و جمعیت هلال احمر استان ۱۶ پایگاه ثابت، ۱۰ پایگاه سیار و یک پایگاه هوایی و ۵ تیم واکنش سریع دارد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.