آسیب پذیری WhatsApp چندی پیش ثابت شد، این نقص امنیتی ضربه به یک شرکت بزرگ است که خود را در مقابل امنیت و ارائه ارتباطات امن در مقابل 1.5 میلیارد کاربر متعهد می داند.

هکرهای اسرائیلی از طریق تماس های صوتی به اطلاعات کاربران WhatsApp تجاوز کردند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، یک حفره امنیتی اجازه می دهد که فرد مهاجم پیام های مربوط به دستگاه مورد هدف را بخواند، آن ها می توانند از ویژگی های Voice Call WhatsApp استفاده کرده و در این حین نرم افزار نظارت را بر روی دستگاه نصب کنند.

با این وجود تماس از ورود به سیستم ناپدید می شود و گویا توسط تیم امنیتی خود WhatsApp نیز این نقص امنیتی کشف شده است، به گفته Financial Times این مهاجمان هدف خاصی دارند و توسط گروه امنیتی NSO اسرائیل توسعه یافتند.

چه کسی پشت آن است؟

WhatsApp گفته است که توسعه آن احتمالا توسط یک دولت هدایت شده است و حملات مشکوک به افراد خاصی هدف قرار گرفته است و هیچکدام از آنها نام و نشانی نداشتند.

کابران باید برای جلوگیری از سرقت اطلاعات خود چه کاری انجام دهند؟

اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه WhatsApp استفاده می کنید. اگرچه ممکن است گوشی شما از چند روز گذشته به صورت خودکار ارتقا داده شده باشد، اما بررسی آن ضرری ندارد و پیام ها و لینک های ناشناسی که برای شما ارسال می شود را قبول نکنید.

برای دستگاه های اندروید، از باز کردن فروشگاه Google Play و با چک کردن «برنامه ها و بازی های من» ببینید آیا WhatsApp نیاز به به روز رسانی دارد یا خیر، آخرین نسخه برای دستگاه های اندرویدی نسخه 2.19.134 است و برای iOS، شما باید App store را بررسی کنید و مطمئن شوید که از WhatsApp نسخه 2.19.51 استفاده می کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.