قزوین_ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین از برگزاری همایش "خدیجه مادر امت" در امامزادگان شاخص قزوین خبر داد.

همایش «خدیجه مادر امت» در امامزادگان شاخص قزوین برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام رضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی از جمله مراسم ویژه ای به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) برگزار می شود.

وی افزود: مراسمی با عنوان «خدیجه، مادر امت» در روز دهم ماه رمضان و با حضور اقشار مختلف مردم در ۱۳ امامزاده شاخص استان قزوین برگزار می شود که 26 اردیبهشت ماه سالجاری با وفات حضرت خدیجه (س) مصادف است.

 نوروزی گفت: در برگزاری این مراسم اهدافی از جمله تبیین جایگاه شخصیتی ام‌المومنین(س) و در واقع آغازی برای پایان بخشیدن مهجوریت، از شخصیت این بانوی بزرگوار درنظرگرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قزوین یادآور شد: حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی بود که دعوت رسول خدا(ص)  را لبیک گفت و در کنار آن حضرت با همه توان ایستاد و پایداری کرد ودر سخت‌ترین شرایط کنار پیامبر گرامی اسلام (ص) حضور داشت و ایشان را حمایت می‌کرد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های دینی و قرآنی بسیار و متنوعی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همچون اجرای ضیافت رحمت، خودسازی و بخشش گناهان دنبال می شود و البته شاهد برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در ایام سال نیز هستیم.

یادآور می شود، سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان به منظور ارتقاء توان معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان، طرح ملی «ضیافت الهی» را برگزار می کند و در سالجاری این طرح در ۴۶  امامزاده و بقعه متبرکه استان قزوین با همکاری هیئت امنا، خادمان، متولیان و جامعه قرآنی برگزار می شود.

 در این طرح  ۲۳  روحانی و مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم و قزوین و ۲ مفسر قرآن کریم در امامزادگان مستقر شده و با سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه های معرفت فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.