خوزستان- با مسمومیت غذایی دانشجویان، شورای صنفی غذاهای منجمد را از لیست خوابگاه حذف کرد اما یک هفته بعد مسمومیت با غذاهایی که در دانشگاه پخته می شد ادعای این شورا را زیر سوال رود.

مسمومیت دانشجویان دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر تکرار شد

قدس آنلاین- گروه استانها؛ در خبرها آمد که تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر برای چندمین بار طی هفته پس از صرف افطاری دانشگاه دچار مسمویت شدند، با این وجود رئیس دانشگاه یا معاونت دانشجویی این دانشگاه واکنشی نسبت به این موضوع نشان ندادند و با وجود اعتراضات دانشجویان تنها راه حل اعلام شده توسط شورای صنفی داشجویان این بود که تا پایان ماه مبارک رمضان غذاهای منجمد از وعده های غذایی حذف شوند آنهم فقط برای جلوگیری ازتکرار مشکل. اما یک هفته بعد غذاهایی که در دانشگاه پخته می شد نیز موجب مسمومیت شدند تا این ادعای شورای صنفی زیر سوال رود.

یکی از دانشجویان این دانشگاه در گفتگو با خبرنگار قدس می گوید: این مسئله مربوط به غذاهای یخ زده  و منجمد چون ناگت و ...است دانشگاه اکثر مواقع شام غذاهای منجمد در سلف ارایه می دهد.

او ادامه می دهد: در کانال دانشگاه نیز عنوان کرده اند به دلیل مشکل به وجود آمده برای دانشجویان دانشگاه تصمیم گرفته از هفته آتی تمام غذاها پخت دانشگاه باشد و غذاهای آماده را از لیست سلف دانشگاه درآورده اند.

برای کسی مهم نبود چه شده!

دانشجوی دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر با اشاره به اینکه این اتفاق در خوابگاه پسران افتاده بیان می کند: هیچ کدام از مسئولان دانشگاه مسئله را پیگیری نکردند و قرار بود امروز افطاری به خوابگاه پسران برده شود اما به خاطر این اتفاق کنسل شد و حتی سه شنبه نیز برای بازرسی به بهانه مراسم دیگری حاضر به حضور در خوابگاه نشدند.

یکی دیگر از دانشجویان به خبرنگار قدس می گوید: هفته قبل دانشگاه شامی کباب آماده سرو کرده که تعداد زیادی از دانشجویان با آن مسموم شدند، قبل از خوردن شامی ها هم خیلی ها می گفتند داخل شامی ها قرمز بوده و حدس می زدند که ایراد دارد و این مسمومیت منجر به اعتراض آنها شده است.

او اضافه می کند: چند روز بعد هم در خوابگاه پسران عده زیادی از دانشجویان بر اثر خوردن مرغ مسموم می شوند این در حالی بود که دانشگاه اعلام کرده بود مسمومیت غذایی به وسیله غذاهای آماده رخ داده اند.

مسمومیت فقط مربوط به غذاهای آماده نبود

گفتنی است در هفته جدید هم سرو قورمه سبزی همین اتفاق را در خوابگاه دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر دوباره رقم زد تا مشخص شود موضوع به غذاهای آماده ختم نمی شود.

مسئله آنجاست مسئولان این دانشگاه نیز در تکرار دور باطل عدم پاسخ گویی مسئولان ترجیح دادند وانمود کنند هچ اتفاق خاص نبوده که توضیح نیاز داشته باشد و پاسخ به اینکه چرا باید مسمومیت دانشجویان اتفاق بیافتد و تکرار شود؟ ماجرای غذاهای یخ زده چیست؟ این مواد غذایی فاسد را از کدام فروشگاه خریداری کرده اند؟ اگر مقصر فقط غذاهای منجمد است چطور مرغ و قورمه سبزی نیز شمار زیادی از دانشجویان خوابگاه پسران را مسموم کرده اند؟ ومهم تر از همه چطور هیچ یک از این مسئولان بعد از مسمومیت دانشجویان اقدام به موقع و درستی نداشته اند؟ همه پرسش هایی است که مشخص نیست باید از چه کسی جوابش را شنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.