قزوین_ همزمان با هفته گرامیداشت میراث فرهنگی، کلنگ موزه مردم‌شناسی شهرستان آبیک به زمین زده می شود.

شهرستان آبیک صاحب  موزه مردم‌شناسی می شود

ارجمند در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: همزمان با روز جهانی موزه ها و آغاز هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه سالجاری، بازدید از موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی استان رایگان است.

وی با بیان اینکه بازدید از موزه ها به منظور ترغیب و تشویق مردم برای انس و آشنایی بیشتر با تاریخ و تمدن این مرز و بوم است، افزود: کاخ موزه چهلستون، موزه سنگ نگاره‌های مسجد جامع و موزه شهر قزوین، میزبان دوستداران تاریخ و فرهنگ و گروه‌های دانش آموزی و دانشجویی خواهند بود و بازدید برای این افراد به صورت رایگان خواهد بود.

ارجمند گفت: در روز جهانی موزه ها سعی شده است تا ساعت کاری موزه‌های تحت پوشش این اداره کل ۲ ساعت افزایش یابد و بازدید از موزه ها از سوی بازدیدکنندگان در این روز از ساعت ۹ صبح الی ۲۰ صورت بگیرد.

معاون میراث فرهنگی استان قزوین یادآور شد: در هفته بزرگداشت میراث فرهنگی برنامه های مختلفی از جمله برگزاری نمایشگاه عکس میراث معنوی در دولتخانه صفوی، مراسم کلنگ زنی موزه مردم‌شناسی شهرستان آبیک، آموزش دوره اطفا حریق به کارکنان موزه‌های استان، تجلیل از موزه‌داران خصوصی، مجموعه داران و فعالان و حامیان میراث فرهنگی پیش بینی شده است.

وی، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، برگزاری نشست‌های تخصصی با اعضا ایکوم و غبار روبی گلزار شهدا را از سایر برنامه های میراث فرهنگی عنوان کرد.

گفتنی است استان قزوین با دارا بودن جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار میزبان علاقمندان و مسافران در ایام سال بوده و بازدید از این بناها فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های قابل توجه قزوین است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.