همدان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: همزمان با روز جهانی موزه(28 اردیبهشت) بازدید از اماکن تاریخی همدان رایگان است.

 بازدید رایگان از اماکن تاریخی همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین علی مالمیر  گفت: هفته میراث فرهنگی  را با روز جهانی موزه آغاز می‌کنیم و  همزمان با این روز بازدید از اماکن تاریخی استان رایگان خواهد بود.

وی درباره برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در همدان افزود: شروع عملیات حفاظت و مرمت اموال منقول تاریخی مکشوفه از میدان امام (ره). همدان، برگزاری کارگاه آموزشی کودک و حفاظت، برپایی نمایشگاه عکس بناهای تاریخی مرمت شده در موزه هگمتانه (یک هفته) و کارگاه باستان شناسی کودک در محل سایت باستان شناسی هگمتانه از برنامه‌های هفته میراث فرهنگی استان است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار کرد: رونمایی از کتاب سیمای گردشگری ملایر، هم اندیشی انجمن دوستداران و حافظان میراث فرهنگی و شاهنامه خوانی  در ملایر، بازدید دانش آموزان از کارگاه و آزمایشگاه مرمت اموال منقول تاریخی موزه هگمتانه نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در همدان است.

مالمیر گفت: برگزاری کارگاه آموزش نقاشی کودکان با موضوع میراث فرهنگی در ملایر، اجرای مسابقه گزارش نویسی ونقاشی  از آداب و رسوم  مردم واجرای مسابقه عکاسی از آثار تاریخی در اسدآباد ، تجلیل از خادمان و حامیان میراث فرهنگی ، برپایی نمایشگاه اموال فرهنگی تاریخی در تویسرکان و تجلیل از نیروهای فعال یگان حفاظت میراث در استان و  از دیگر برنامه های هفته میراث فرهنگی در استان همدان خواهد بود.

انتهای پیام//.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.