مازندران- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از فرسودگی ماشین آلات راهداری خبرداد.

ماشین آلات راهداری مازندران فرسوده اند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباسعلی نجفی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه عمر ناوگان راهداری مازندران بیش از ۲۵ سال است، اظهار کرد: ۳۰ درصد ماشین آلات راهداری در پارکینگ خوابیده و نیاز به تعیمرات دارند و این درحالیست که هزینه تعمیرات شان نیز بالاست.

وی با اعلام اینکه ۲ هزار و ۱۲۶ کیلومتر از راه های استان در سیل اخیر آسیب دیده و در ۷۹۶ نقطه شاهد رانش بودیم، خاطرنشان کرد: ترافیک در کلیه نقاط استان برقرار بوده و برای اینکه کلیه راه های آسیب دیده ترمیم شوند نیازمند اعتبار هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با دوباره کاری در اجرای پل موقت بالارستم قائم شهر و خسارت به لوله های کارگذاشته شده در این پروژه گفت: بعلت فروکش کردن آب درصدد بودیم با لوله مشکل را مرتفع کنیم که بعلت بارندگی های شدید مشکل برطرف نشد و کارشناسان فنی پیشنهاد دادند به جای نصب لوله، ۵ دهنه ۱۲ متری احداث کنیم.

تنها یک حق رای داریم

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان در رابطه به اجرای نامناسب ابنیه های جاده ای در سطح محورهای استان خصوصاً پل میدان جانبازان قائم شهر توضیح داد: در جلسات فنی، تنها یک حق رأی داریم که راهگشا نیست.

نجفی با اشاره به اینکه پل میدان جانبازان قائم شهر در ابتدا مقرر شده بود بصورت زیرگذر اجرا شود که روگذر اجرا شد، افزود: با اجرای پروژه سه راه مهدوی قائم شهر که مقرر شده بود به سمت خیابان تهران عملیاتی شود، مخالف کردیم و در حال حاضر بصورت زیرگذر و به سمت کمربندی در دست اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در پاسخ به این سوال قدس آنلاین که چگونه با واگذاری خارج از ضابطه تبلیغات پل های عابرپیاده در سطح استان مقابله می کنید؟ خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اقدام بصورت مزایده انجام و هم اکنون چنین شرایطی نیست و نخواهد بود.

امکان روکش آسفالت در هنگام شب نیست

نجفی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان در رابطه با چرایی اجرای روکش آسفالت در ساعات اوج ترافیک گفت: برای اجرای روکش آسفالت نیاز به دمای ۱۵ درجه ای است درحالیکه بعلت سرد بودن هوا، انجام آسفالت در شب امکان پذیر نبود.

وی با اشاره به اینکه با ۳۰ پیمانکار برای روکش آسفالت در محورهای استان قرارداد منعقد شد، افزود: بدنبال اختصاص قیر به پیمانکاران مذکور هستیم تا کارشان را شروع کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به جمع آوری گاردریل های موجود در محورهای آمل – بابل و آمل – محمودآباد اشاره و یادآور شد: با جمع آوری گاردیل ها، نیوجرسی نصب می شود تا ایمنی محورهای مذکور ارتقا یابد.

هزینه های خط کشی ۴ برابر شد

نجفی از نصب ۸ دستگاه زیرگذر و ۱۶ دوربرگردان در سالجاری در سطح جاده های استان خبر داد و گفت: ۵۰ کیلومتر از راه های استان در دست تعریض و بهسازی است.

وی در ارتباط با گران شدن هزینه های خط کشی محورهای استان گفت و توضیح داد: برخی محورها تا ۶ خط نیاز دارند و اگر بخواهیم تنها یک خط در ۷ هزار کیلومتر از محورهای شهری استان بکشیم، ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این رقم وجود خارجی ندارد ولی با این اوضاع به خط کشی در محورها ادامه می دهیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.